Hoppa till innehåll

Är du en engagerad ledare med en passion för IT? Har du förmågan att hantera olika uppgifter och samtidigt stötta ditt team för att leverera toppkvalitet? Om svaret är ja, då är du den vi letar efter! Gör dig redo att ta nästa steg i din IT-ledarkarriär. Ansök idag och bli en del av vårt Itsy-team, där relationer och kvalitet är i fokus!



Om tjänsten

Itsy, tidigare känt som Ricoh IT Partner, befinner sig i en spännande fas och söker nu en till IT-konsultchef för att stärka sitt team. Som IT-konsultchef kommer du att ha en central roll i att leda och utveckla två dedikerade team, bestående av cirka 14 konsulter. Det ena teamet består av IT-konsulter som jobbar med infrastruktur ute hos deras kunder och inhouse, och det andra teamet består av helpdesk och 1st line support kollegor.

Arbetet är varierande och omfattar personalansvar, operativt arbete och strategiskt ledarskap. Dessa två team är specialiserade och fokuserade på olika områden, vilket gör din roll ännu mer spännande och variationsrik.



Arbetsuppgifter
  • Koordinera arbetsuppgifter och närvara i gruppen och se till så det finns rätt förutsättningar för konsulterna att göra sitt jobb
  • Stötta och supporta teammedlemmarna i kundmöten
  • Leda förändringsarbeten samt leda utveckling av tjänster, tillsammans med vår utvecklingschef
  • Budgetansvar samt en plats i ledningsgruppen dit du också kommer att rapportera
  • Övergripande personalansvar så som utvecklingssamtal, lönesamtal och uppföljning
  • Ansvar för leverantörer och kontakter


Kvalifikationer
  • Har en eftergymnasial IT-utbildning eller/och ledarskapsutbildning
  • Har arbetslivserfarenhet i rollen som ledare/chef
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet inom IT branschen
  • Behärskar både svenska och engelska flytande i både tal och skrift
  • Har B-körkort

Du är en utpräglad lagspelare och har förmågan att skapa ett samarbetsvilligt arbetsklimat. Du är starkt tekniskt kunnig inom IT och har förmågan att förstå och lösa komplexa tekniska utmaningar. Du har erfarenhet av att hantera budgetar och rapporteringar samt förmågan att driva förändring och utveckling av tjänster

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Kommunikativ
  • Självgående / Inspirerande
  • Problemlösande / Strategisk
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
19 dec. 2023 (15 dagar kvar)
Typ av anställning

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se
http://www.academicwork.se

Fler jobb från samma arbetsgivare

Liknande Jobb

Örebro stad
Organisation & ledning
Företagslogga