Vem vill inte vara den kollegorna vänder sig till när det kommer till IT? Nu finns chans att som helpdeskmedarbetare bidra till en välfungerande IT-miljö på Ekekolan och Birgittaskolan i Örebro! Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande.
Arbetsuppgifter- Se till att IT-utrustning är fungerande
- Tillhandahålla servicestöd t.ex. via telefon, e-post och chatt mot användare avseende hård- och mjukvara
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
Arbetsuppgifter
KvalifikationerVi söker dig som- Har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Har minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom helpdesk, som IT-support eller i liknande roller
- Har goda kunskaper om datorer, utrustning, operativsystem, nätverk samt kommunikation- och informationssäkerhet
- Har grundkunskaper i Microsofts officepaket
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du- Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Som person är du- Problemlösande
- Serviceinriktad
- Självgående
Övrig information- Start: 15 februari
- Omfattning: 100 %
- Placering: Birgittaskolan och Ekeskolan i Örebro
- Övrigt: För denna roll krävs ett utdrag utan anmärkning ur polisens belastningsregister som gäller för arbete med barn i skolverksamhet
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Jobbkrav