
Innesäljare
Publiceringsdatum
07 november 2023
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven lagspelare till vår innesäljsavdelning som är hjärtat i vår verksamhet och du kommer vara en viktig del av vårt innesäljsteam. Där du stödjer kunder och våra säljare med offerter, order och ritningar. Du svarar på kunders förfrågningar och utifrån kundens problembeskrivning hittar du rätt lösning med hjälp av våra produkter och beräkningsverktyg. Du kommer ha ett extra ansvar för försäljningen på vår växande exportmarknad med fokus på Tyskland. I rollen är du länken mellan kunden och Zilenzio, du är spindeln i nätet och kommunicerar både internt med kollegor och externt med våra kunder. Tjänsten innebär både dag och kvällsskift då vi vill hålla en hög servicenivå även mot kunder med andra tidszoner.
Personliga egenskaper
Som person är du målinriktad, du har ett starkt driv och trivs i ett högt tempo. Du kan hantera många uppgifter samtidigt, du är prestigelös och är beredd att hjälpa till där det behövs. För att passa in i vår organisation är du social och relationsskapande. Du motiveras av att skapa resultat och samarbeta med både kunder och kollegor. Du gillar ordning och reda och för dig är planering, förberedelser och uppföljning en naturlig del i ditt arbete. Du är en person som delar med dig av kunskaper och som lyssnar på andras input.
Vi förväntar oss att du är en positiv och serviceinriktad person som är bra på att samarbeta i vårt engagerade team. Vi jobbar mycket med det visuella så det är en fördel om du har öga för färg och form.
Utbildning och erfarenhet
Är du intresserad och vill veta mer, kontakta vår Rekryteringskonsult Christofer Dickens
46 73 696 81 95
christofer.dickens@abilitynordic.se.
Vi söker en driven lagspelare till vår innesäljsavdelning som är hjärtat i vår verksamhet och du kommer vara en viktig del av vårt innesäljsteam. Där du stödjer kunder och våra säljare med offerter, order och ritningar. Du svarar på kunders förfrågningar och utifrån kundens problembeskrivning hittar du rätt lösning med hjälp av våra produkter och beräkningsverktyg. Du kommer ha ett extra ansvar för försäljningen på vår växande exportmarknad med fokus på Tyskland. I rollen är du länken mellan kunden och Zilenzio, du är spindeln i nätet och kommunicerar både internt med kollegor och externt med våra kunder. Tjänsten innebär både dag och kvällsskift då vi vill hålla en hög servicenivå även mot kunder med andra tidszoner.
Personliga egenskaper
Som person är du målinriktad, du har ett starkt driv och trivs i ett högt tempo. Du kan hantera många uppgifter samtidigt, du är prestigelös och är beredd att hjälpa till där det behövs. För att passa in i vår organisation är du social och relationsskapande. Du motiveras av att skapa resultat och samarbeta med både kunder och kollegor. Du gillar ordning och reda och för dig är planering, förberedelser och uppföljning en naturlig del i ditt arbete. Du är en person som delar med dig av kunskaper och som lyssnar på andras input.
Vi förväntar oss att du är en positiv och serviceinriktad person som är bra på att samarbeta i vårt engagerade team. Vi jobbar mycket med det visuella så det är en fördel om du har öga för färg och form.
Utbildning och erfarenhet
- Gymnasial utbildning är ett krav. Relevant akademisk examen är meriterande
- Behärskar svenska, engelska och tyska i tal och skrift.
- Erfarenhet av B2B support, gärna från exportmarknad.
- Erfarenhet av Visma, p.Con Planner/CAD, Photoshop
- Du har en stor datorvana
Är du intresserad och vill veta mer, kontakta vår Rekryteringskonsult Christofer Dickens
46 73 696 81 95
christofer.dickens@abilitynordic.se.


Liknande Jobb