Produktsupport

Produktsupport

Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom industri-, bygg-, hantverks- och fordonsbranschen. Företaget finns i 84 länder och har drygt 78 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma. Vi är 435 medarbetare på Würth Svenska AB varav 100 personer med placering på huvudkontoret i Örebro.

Vill du arbeta med administration och supportfrågor på vår Produktavdelning?

Vår Produktavdelning arbetar med produktsortiments- och tjänsteutveckling i nära samarbete med vår försäljningsorganisation. Avdelningens arbetsuppgifter är även utbildning och produktsupport till kunder och företagets anställda.

Dina dagliga arbetsuppgifter som Produktsupport innebär hantering av grunddata i affärssystem och produktinformationssystem, samt support vid enklare produktfrågor från vår säljkår. Stort fokus i rollen ligger på service och administration. Du stöttar även avdelningens sju produktchefer med övriga administrativa uppgifter.

Vi söker dig som har en hög administrativ förmåga och är bra på att kommunicera i tal och skrift på svenska. Viss kommunikation sker på engelska. Du har god datavana och gärna erfarenhet av affärs- och stödsystem samt Office-paketet. Du gillar högt tempo, är lättlärd, har förmågan att både samarbeta med andra och arbeta självständigt. Du tilltalas av att utmana oss och därmed medverka och aktivt bidra till vardagsutvecklingen på avdelningen.

Vi erbjuder dig ett jobb i ett attraktivt företag med goda utvecklingsmöjligheter lokalt och globalt. Vi erbjuder dig en plats bland duktiga kollegor, en marknadsmässig lön, kompetensutveckling och mycket annat. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Placeringsort är vid huvudkontoret i Örebro.

Vi tillämpar löpande urval med sista ansökningsdag 20 januari 2020. Kontaktperson för tjänsten är ansvarig teamleader Christian Albinsson, 070-374 30 09. Facklig kontaktperson Unionen är Peter Nyström 070-374 30 60.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Würth Svenska AB
Hemsida https://www.wurth.se/
Sista ansökningsdag 20 jan 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Würth Svenska AB grundades 1967 och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till bygg, fordons-, hantverks- och verkstadsindustrin. Vårt huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Sveriges logistiknav; Örebro - med mycket bra kommunikationer till övriga delar av landet. Från vårt lager utgår mer än 250 000 paket/år till våra kunder. Vi levererar med en servicegrad på över 98 %. 2016 hade vi 373 anställda, varav 300 personer i en säljande befattning inom våra 5 divisioner; Fordon, Industri/Hantverk och Bygg, Cargo och Installation. Würth Svenska AB omsatte ca 731 MSEK 2016. Kompetent personal, produkter och tjänster av högsta kvalitet, butiker och kundsupport gör att vi varje dag kan leva upp till våra kunders krav på kvalitet och service. Vi har butiker över hela Sverige och planerar för en fortsatt butiksexpansion under de närmaste åren. Würth Svenska AB ingår i den internationella koncernen Adolf Würth GmbH & Co.KG. Vår affärsidé Würth Svenska AB ska hjälpa kunderna att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial. Det uppnår vi genom marknadens bästa servicekoncept som kännetecknas av kompetenta medarbetare, god kvalitet, stark lokal närvaro samt snabba och säkra leveranser.