Ekonomiassistent som vill växa

Ekonomiassistent som vill växa

Vi behöver förstärka vår ekonomiavdelning med en hungrig och "service minded" Ekonomiassistent på kundreskontran. Vi kräver ingen gigantisk erfarenhet däremot vill vi att du ska brinna för uppgiften.

Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom industri-, bygg-, hantverk- och fordonsbranschen. Företaget finns i 84 länder och har drygt 76 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion, visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Viktiga arbetsuppgifter
  • Löpande kreditbedömningar
  • Avstämningar kundinbetalningar
  • Handläggning av inkassoförelägganden
  • Svara på frågor angående Kundreskontraärenden från kunder och våra säljare.
  • Rollen innefattar förekommande ekonomiska avstämningar, rapporter, uppföljningar och analyser.
  • Du deltar i processutveckling och rutiner för att effektivisera arbetet och höja kvalitén inom ekonomiområdet.
Du ingår i teamet på ekonomiavdelningen och rapporterar till Ekonomichef.

Din profil

Du har en relevant utbildning samt 1-3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med förståelse för redovisning och bokföring. Vi använder affärssystemet Movex/M3 och ser gärna att du har erfarenhet från det eller annat affärssystem.

Du är drivande, positiv och vill vara med och utveckla Würth Svenska AB för framtiden. Dina MS Office kunskaper är goda där Excel är en förutsättning för att klara jobbet. Du hanterar svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer att ha kontakt med både kunder och internpersonal.

Du är självgående och stresstålig med hög grad av servicekänsla. Du balanserar effektivitet och noggrannhet med förmågan att analysera fakta och komma med relevanta åtgärder och beslut. Arbetet kan innebära snäva deadlines vilket kräver förmågan att se vad som ska prioriteras. Du är en lagspelare med förmågan att sprida positiv energi, och är öppen för att arbeta med andra arbetsuppgifter utanför Kundreskontran där behov uppstår.

Vi erbjuder dig

En stimulerande befattning i ett internationellt tillväxtföretag med starkt varumärke som präglas av mycket energi och glädje. Du får goda utvecklingsmöjligheter lokalt och globalt, en inspirerande arbetsplats med glada och duktiga kollegor. Givetvis så erbjuder vi dig en marknadsmässig lön och kontinuerligt kompetensutveckling.

Placeringsort: Örebro

Kontaktperson och ansökan

Kontaktperson för tjänsten är Ekonomichef Stefan Axellie, 070-343 46 55.

Vi tillämpar löpande urval med sista ansökningsdag 18 november 2018.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Würth Svenska AB
Hemsida https://www.wurth.se/
Sista ansökningsdag 18 nov (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Würth Svenska AB grundades 1967 och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till bygg, fordons-, hantverks- och verkstadsindustrin. Vårt huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Sveriges logistiknav; Örebro - med mycket bra kommunikationer till övriga delar av landet. Från vårt lager utgår mer än 250 000 paket/år till våra kunder. Vi levererar med en servicegrad på över 98 %. 2016 hade vi 373 anställda, varav 300 personer i en säljande befattning inom våra 5 divisioner; Fordon, Industri/Hantverk och Bygg, Cargo och Installation. Würth Svenska AB omsatte ca 731 MSEK 2016. Kompetent personal, produkter och tjänster av högsta kvalitet, butiker och kundsupport gör att vi varje dag kan leva upp till våra kunders krav på kvalitet och service. Vi har butiker över hela Sverige och planerar för en fortsatt butiksexpansion under de närmaste åren. Würth Svenska AB ingår i den internationella koncernen Adolf Würth GmbH & Co.KG. Vår affärsidé Würth Svenska AB ska hjälpa kunderna att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial. Det uppnår vi genom marknadens bästa servicekoncept som kännetecknas av kompetenta medarbetare, god kvalitet, stark lokal närvaro samt snabba och säkra leveranser.