Customer Manager - B2B

Customer Manager - B2B

Med kunden i fokus tillsätter vi nu en passionerad, professionell och ambitiös Customer Manager !

Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom industri-, bygg-, hantverk- och fordonsbranschen. Företaget finns i 84 länder och har drygt 75 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion, visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Om tjänsten

Som Customer Manager vill vi att du ska bidra till att vi får flera glada kunder! Det innebär att du ska förstärka våra kundrelationer. Du blir en mycket viktig kugge och länk mellan våra kunder och våra säljkanaler och bidrar till ökad kundförståelse i vår organisation.

Rollen är ny hos oss och du får vara med och påverka hur rollen ska utformas.

Du rapporterar till vice VD och ingår i vår organisation för Sales Operation.

Viktiga arbetsuppgifter
  • Analysera målgrupper och deras köpmönster och ta fram beslutsunderlag för optimerad bearbetning. Detta innebär bla
  • Stödja koordinering och optimering av våra säljkanalers bearbetning/erbjudanden
  • Genomföra projektrelaterade kundanalyser och föreslå aktiviteter
  • Utveckla processer för kontinuerlig kundlojalisering
  • Ägandeskap av kundregistret: Utveckla och kontinuerligt kvalitetssäkra våra kunddata
  • Att vara bolagets representant i koncernens forum för Customer Management
  • Ansvarig för införande och ägandeskap av CRM-system
  • Förbereda, genomföra och analysera kundundersökningar
Du kommer i din roll jobba nära Business Controlling, Marknad, säljledningen och våra säljkanaler.

Din profil

Du är akademiker med relevant universitet- eller högskoleutbildning, alternativt har längre erfarenhet från en liknande tjänst. Du förstår B2B och multikanalsarbete samt har erfarenhet av arbete i säljbolag med det tempo och den kultur det innebär.

Du är kundorienterad och lyhörd med strategiska och analytiska färdigheter och är van att ta fram och presentera beslutsunderlag på olika nivåer i ett företag.

Du har erfarenhet från Customer Relation Management och van att arbeta i projektform.

Du är en initiativrik och ambitiös lagspelare som också är självgående. Du älskar försäljning och är målinriktad. Du pratar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Dina MS Office kunskaper är mycket goda. Du är van vid arbete med CRM-system.

Vi erbjuder dig

En stimulerande nyckelbefattning i ett tillväxtföretag med starkt varumärke som präglas av mycket energi och glädje. Du får goda utvecklingsmöjligheter lokalt och globalt, en inspirerande arbetsplats med glada och duktiga kollegor. Givetvis så erbjuder vi dig en marknadsmässig lön och kontinuerligt kompetensutveckling.

Placeringsort: Örebro

Tjänsten innehåller resor varför vi vill att du har körkort.

Välkommen med din ansökan till oss senast 21 september 2018. Vi tillämpar löpande urval.

Kontaktperson för tjänsten är Lars Modig, vVD & Chef Sales Operations, 070-374 3002.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Försäljning, Försäljningschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Würth Svenska AB
Hemsida https://www.wurth.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Würth Svenska AB grundades 1967 och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till bygg, fordons-, hantverks- och verkstadsindustrin. Vårt huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Sveriges logistiknav; Örebro - med mycket bra kommunikationer till övriga delar av landet. Från vårt lager utgår mer än 250 000 paket/år till våra kunder. Vi levererar med en servicegrad på över 98 %. 2016 hade vi 373 anställda, varav 300 personer i en säljande befattning inom våra 5 divisioner; Fordon, Industri/Hantverk och Bygg, Cargo och Installation. Würth Svenska AB omsatte ca 731 MSEK 2016. Kompetent personal, produkter och tjänster av högsta kvalitet, butiker och kundsupport gör att vi varje dag kan leva upp till våra kunders krav på kvalitet och service. Vi har butiker över hela Sverige och planerar för en fortsatt butiksexpansion under de närmaste åren. Würth Svenska AB ingår i den internationella koncernen Adolf Würth GmbH & Co.KG. Vår affärsidé Würth Svenska AB ska hjälpa kunderna att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial. Det uppnår vi genom marknadens bästa servicekoncept som kännetecknas av kompetenta medarbetare, god kvalitet, stark lokal närvaro samt snabba och säkra leveranser.