Leveransplanerare till Bygglogistik i Örebro

Leveransplanerare till Bygglogistik i Örebro

Är du en strukturerad person med intresse för produktionsnära logistik?
Just nu söker vi en leveransplanerare till Svensk Bygglogistik ABs verksamhet i Örebro. Uppdraget förväntas starta under februari 2019, för att pågå fram till juli 2019. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter

Som leveransplanerare administrerar du i Bygglogistiks logistik- och planeringssystem LogNet där du bland annat hanterar transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik. Som leveransplanerare är du den som säkerställer ytor och transportvägar medverkar vid logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i anslutning till byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.

Vem är du?

Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på byggområdet.
Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag.
Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant gymnasieutbildning som lägst i grunden men högst troligt har du en vidareutbildning inom logistik/ transport eller liknande. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik, planering och transportflöden.

Bygglogistik

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Bygg & Hantverk, Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 28 jan (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.