Business Unit Manager till Sigma Serve

Business Unit Manager till Sigma Serve

Sigma söker nu en Business Unit Manager till enheten i Örebro. Ditt huvudansvar blir att agera Service & Support ansvarig för vår service desk och 24/7 enhet. Service Desk & 24/7 hanterar service och supportärenden för Sigma bolag inom ägarkoncernen Danir samt Serves egna externa kunder. Service desk har ett övergripande ansvar för alla service och supportärenden inom 1:a och 2:a linjen. Du har personalansvar för enheten som idag består av upp till 15 personer samt konsulter.





Hur ser rollen ut?

I rollen som Business Unit Manager leder du teamet för Service Desk och 24/7 i deras dagliga verksamhet och arbete. Vår 3:e linje är ett crossfunktionellt team med kompetens inom olika teknikområden där fokus ligger i proaktiv övervakning, samt mer komplicerade incidenter och problems. Du kommer bl.a. att coacha och arbetsleda medarbetarna samt vara kontaktlänken mellan Service Desk och övriga 3dje linje men även övriga funktioner inom serve. Ditt arbete kännetecknas av ett nära och förtroendefullt samarbete där din uppgift bl.a. är att stötta både verksamhet och Service Desk i syfte att fortlöpande utveckla, förbättra och förädla leveransen.



Du rapporterar till Business Area Manager och ingår i den operationella ledningsgruppen.





Din bakgrund

För denna roll söker vi dig som vill vara med och göra oss till det bästa IT-konsultbolaget. Här kommer du att få jobba med kompetenta och stöttande kollegor och du får möjlighet att jobba med en bred uppsättning stora och små kunder i Örebroområdet

För att lyckas som BU chef vill vi att du har tidigare erfarenhet av att driva en Service Desk/IT Support.



Som person är du drivande och har en god förmåga att skapa ordning och struktur inom ditt ansvarsområde. Du jobbar på ett naturligt sätt med att inspirera och motivera dina medarbetare för att skapa laganda och engagemang. För att trivas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och ser förändringar som möjligheter till utveckling. Du stimuleras av att ha många kontaktytor, att nätverka och ge god service.



Meriterande är om du har erfarenheter av supportprocesser, ITIL, ISO, Lean eller motsvarande införande av en förbättringskultur. Du har lätt för att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.



Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad i Örebro. Som medarbetare förväntas du alltid agera enligt Sigma ITCs kärnvärden, företagets policys och regler. Du kommer att jobba inom serve en business area inom Sigma ITC med ca 50 anställda inom många olika tekniker och roller.



Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.



Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.



Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!





Hur är Sigma som arbetsgivare?

Inom Sigma finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.



Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och oftast hos våra kunder, därför är resor i närområdet en del av vardagen.





Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Peter Kovács på peter.kovacs@sigma.se.





Mer om Sigma IT Consulting

På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.



Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över.



Sigma IT Consulting består av över 1000 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg.



Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Data & IT, IT-Chef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 aug (39 dagar kvar)