Gruppchef till SOS Alarm i Örebro

Gruppchef till SOS Alarm i Örebro

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

SOS Alarm står inför ett förändringsarbete där ledarskap och kompetensutveckling står i fokus. Vår SOS-central i Örebro fortsätter att växa med kompetenta medarbetare. Då en av våra nuvarande gruppchefer går vidare mot nya utmaningar söker vi nu efter en efterträdare.

Rollen

I rollen som gruppchef är du en av två gruppchefer som tillsammans leder det operativa arbetet på SOS-centralen i Örebro. Din grupp består av 15-20 medarbetare som arbetar treskift/dygnsgående tjänst. Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som gruppchef kan du behöva arbeta flexibla tider som kan variera utifrån verksamhetens behov.

Du är närmaste chef för medarbetarna och har en coachande roll, där du ska få varje enskild medarbetare att utvecklas samt arbeta för att gruppen fungerar som en enhet. Till dina arbetsuppgifter består bland annat i medarbetarsamtal, lönesättning, schemaläggning, rekrytering och introduktion av nyanställda. Vidare ansvarar du för den operativa driften och att arbeta med kvalitetsuppföljning exempelvis avvikelsehantering, samtalsavslyssning samt arbetsplatsträffar och utbildning. Du bör kunna hantera Officeprogrammen samt uttrycka dig väl i skrift.

Du är i din roll en arbetsgivarföreträdare och ansvarar för att gruppens tjänsteproduktion uppfyller krav enligt avtal, regleringar och certifieringar. I enlighet med företagets mål samt inom givna ramar ska du fatta beslut och själv säkerställa att viktiga aktiviteter uppmärksammas, hanteras och slutförs. Som gruppchef ingår du i den lokala ledningsgruppen i Örebro och rapporterar till platschef som leder verksamheten.

I tjänsten ingår intern samverkan både lokalt och nationellt samt med våra externa samverkanspartners. Detta innebär att det förekommer resor i tjänsten.

Vi söker dig

Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och personalansvar gärna i en dygnetruntverksamhet. Du ska ta till dig och agera utifrån SOS Alarms värderingar; Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande. Stor hänsyn tas till dina personliga egenskaper.

Du motiveras av människor och är duktig på att skapa tillit och förtroendefulla relationer. Du har mycket god samarbetsförmåga, uppskattar teamarbete och är en närvarande och trygg ledare. Du är intresserad av människor samt har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du baserar ditt ledarskap på tydlighet och har en mycket god förmåga att leda och skapa struktur. Ditt arbete kännetecknas av ett driv där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring. Du tar initiativ och driver frågor på olika nivåer i organisationen.

Det är starkt meriterande om du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från akutsjukvård.

Rekryteringsprocessen

Som sökande får du genomföra två arbetspsykologiska tester. Syftet med testerna är objektivt kartlägga de faktorer som är viktiga för den aktuella tjänsten. Sedan tittar vi på samlad kompetens utifrån personligt brev, CV och tester och bokar kandidater till en intervju utifrån en helhetsbedömning. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs säkerhetsprövning med registerkontroll enligt gällande regler. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, dock senast den 2 april 2019. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt. Tillträde sker enligt överenskommelse.

https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/

Har du frågor kring tjänsten, kontakta platschef Annika Forsgren, tel.nr. 0730 463674, annika.forsgren@sosalarm.se

Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR Business Partner Carolina Neuman, carolina.neuman@sosalarm.se
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Hälsa & Sjukvård, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sosalarm.se/
Sista ansökningsdag 2 apr (11 dagar kvar)