Samordnare arbetsmiljö & administration

Samordnare arbetsmiljö & administration

Region Bygg Mellersta Örebro består av tre resultatenheter, s.k. arbetschefsgrupper och stödfunktioner (Produktionsstöd, Inköp, Kalkyl och Personal). Vi bygger allt från bostäder till kommersiella och offentliga lokaler. Våra projekt omfattar allt från renoveringar, om- och tillbyggnadsarbeten till nyproduktion.

Arbetet som Arbetsmiljösamordnare

Arbetet innebär att operativt stötta platschefer och arbetsledare ute på våra byggprojekt i frågor relaterade till arbetsmiljö- och miljöfrågor samt administration. Rollen kommer även innehålla andra varierande och utmanande arbetsuppgifter som gör jobbet spännande, dynamiskt och utvecklande.

Uppgifter kan alltså spänna från att säkerställa projektets strategiska arbetsmiljöplanering till uppföljning av skyddsronder. Genomförande av arbetsberedningar, riskbedömningar till kontroller av underentreprenörer och användandet av skyddsutrustning.

Du rapporterar till en arbetschef. Du samarbetar och stöttas främst av regionens produktionsstödsgrupp med sakkunniga specialister inom berörda områden.

Vem är du?

Det viktigaste är du som person, dina egenskaper och inte nödvändigtvis utbildning eller dokumenterad erfarenhet. Som person är du engagerad, initiativtagande och gillar att vara ute i verkligheten och möta människor samtidigt som du älskar ordning och reda samt är en duktig administratör. Du har ett genuint intresse för arbetsmiljö-, miljö- och produktionsfrågor. Framför allt är du en serviceintresserad person som får saker utfört och att du är kommunikativ med "skinn på näsan"

Har du erfarenhet från byggbranschen eller från arbetsmiljö-, miljöområdet är det meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Din arbetsplats blir förlagt på en eller flera arbetsplatser runt om i Örebro, beroende på aktuella projekt. Därför är det krav på körkort och bil.

Vi rekryterar löpande till denna tjänst, intervjuer kommer att ske efter v 32.

Vi erbjuder

I Peab blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens påarbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Välkommen med din ansökan!

Anette Karhu, 072-5334413,
Lina Gorgis, Personalsamordnare, 0725-33 48 18,
Mer info
Kontaktperson Anette Karhu
Telefon 072-5334413
Område Örebro stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 juli (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Peab är en stor koncern som spänner över många verksamheter. Samtidigt har vi en stark lokal närvaro som gör att vi kan jobba nära våra kunder oavsett var i landet de befinner sig. Detta gör att det hos oss finns möjlighet att jobba och utvecklas inom varierande yrkeskategorier och skiftande arbetsområden.

Vi på Peab strävar efter att vara branschens bästa arbetsplats. Vi vill att våra medarbetare ska tycka att det är roligt att gå till jobbet, att de ska trivas, utvecklas och växa. Utvecklingsmöjligheterna på Peab är därför stora, och vi kan erbjuda förmåner utöver det vanliga.