Ekonom med servicekänsla till Maxitherm

Ekonom med servicekänsla till Maxitherm

Om du trivs bäst i mindre serviceinriktat bolag med korta beslutsvägar och i en bredare roll kommer du trivas som ekonom och administratör på Maxitherm.

Ditt nya jobb

Du kommer till en tjänst som förutom ekonomi kommer kryddas av andra arbetsuppgifter såsom att vara en del i en mindre administrativ enhet där alla tar ett gemensamt ansvar. Du kanske triggas av att tex ta ansvaret för exponeringen på sociala medier och företagets hemsida. Anledningen till rekryteringen är en kommande pensionsavgång som kommer vara kvar tills du är bekväm i din nya roll.

Huvuduppgifterna inom ekonomi som sker i Pyramid kommer bland annat vara:
  • Löpande bokföring och redovisning
  • Förberedande bokslutsarbete
  • Avstämning av balanskonton
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • In- och utbetalningar
  • Fakturering
  • Administrativa uppgifter
  • Vissa HR-uppgifter
Om Du inte vill arbeta heltid finns det även möjlighet till anpassad arbetstid med deltid.

Vem är du?

Vi söker dig med bakgrund och erfarenhet inom ekonomi som vill jobba i ett trevligt och familjärt bolag där alla tar ansvar.
Vi tror att du behärskar engelska och känner dig trygg och säker i Officepaketet, framförallt i Excel. Har du erfarenhet från Pyramid ses detta som meriterande.

Med ditt kommunikativa sätt ser du till att driva dina projekt i mål, är strukturerad och drivs av att se en nöjd mottagare som ser att du håller vad du lovar. Vi ser att du som person är ordningsam, ansvarsfull och har ett sinne för detaljer och siffror.

Maxitherm vvs ab

Maxitherm VVS AB startades redan 1942 i Stockholm med att isolera kulvertledningar. Under 1960-1970-talet utvidgades verksamheten med förisolerade kulvertrör i PEX och koppar. Idag är Maxitherm en av de ledande inom branschen och har marknadens bredaste sortiment när det gäller flexibla kulvertsystem.
Inom Maxitherm VVS AB arbetar man kontinuerligt med kvalitetssäkring. Bolagets kulvertar tillverkas under kvalitets- och miljöcertifiering enligt ISO 9001/14001. Företaget är beläget i Örebro och har idag 11 anställda.
Man har kvalificerat sig att inneha AAA i kredittrovärdighet.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 3 feb (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.