Löneadministratör till kontoret i Örebro

Löneadministratör till kontoret i Örebro

Som löneadministratör hos oss arbetar du självständigt med lönehantering för både tjänstemän och kollektivanställda och ansvarar för hela löneberedningsprocessen från start till mål. Du säkerställer att lönekörningen sker enligt tidsplan och har god kunskap om gällande skatteregler och kollektivavtal. I tjänsten ingår även andra allmänna administrativa arbetsuppgifter.

Under hösten kommer vi lansera ett elektroniskt tidrapporteringssystem och du kommer vara delaktig i arbetet med att fortsätta utveckla arbetssätt och rutiner så att vi får en smidig lönehantering.

Arbetsuppgifter
  • Löpande insamling av underlag, beräkning av lön samt utbetalning
  • Administrera rekvisitioner och ansökan om företagskort
  • Uppdatera vårt lönesystem vid nyanställningar och uppsägningar
  • Upprätta semesterschema
  • Lämna uppgifter/statistik som efterfrågas av myndigheter
  • Administrera pensioner och försäkringar för våra anställda
  • Utläggshantering samt beräkning av traktamenten och beredskapsersättning
  • Beräkning av förmånsbeskattning, bruttolöneavdrag och drivmedelsförmåner
Vem är Du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och lyhörd. Du har förmåga att självständigt strukturera och planera ditt arbete så att du kan leverera enligt deadline. Du behöver ha en god kommunikationsförmåga och förstå vikten av sekretess och integritet.

I tjänsten ingår telefonkontakt med såväl kollegor som olika myndigheter vilket innebär att du förväntas leverera service på ett affärsmässigt sätt. För att trivas i rollen krävs att du är van att hantera flera saker samtidigt, vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete som löneadministratör och van vid allmänna administrativa uppgifter. Det är meriterande om du tidigare arbetet i Visma Lön 600 och/eller SAP. Vi ser det som en självklarhet att du har god datavana. Du behöver behärska svenska väl i både tal och skrift.

Kontakt
Låter det här intressant? Skicka då in ditt CV tillsammans med ansökan till a.svedberg.ore@hoermann.se, senast den 23 september 2018.

Vid övriga frågor är du välkommen att kontakta Anna Svedberg på 010-19 00 205.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 23 sept (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är en del av
Hörmann KG, Europas största leverantör och tillverkare av portar, portmotorer och dörrar. Idag är vi en av Sveriges ledande leverantörer av portlösningar till konsument och industri. Vårt huvudkontor och lager ligger strategiskt placerat i Örebro – Sveriges logistiknav.

Vi har ca 120 anställda inom våra tre affärsområden;
Konsument, Industri och Montage & Service

Vårt kundlöfte är "Kvalité utan kompromisser"