Serviceinriktad first line support sökes till Örebro

Serviceinriktad first line support sökes till Örebro

Är du en person som gillar att hjälpa andra med deras tekniska problem och som är kommunikativ och pedagogisk? Då ska du söka idag!

Dina arbetsuppgifter

Som first line support på detta företag kommer du hjälpa kunder både via telefon och mail. Vanliga ärenden som hanteras av supporten är PC installationer, felsökningar samt övervakning, det mesta görs i Windows men förekommer även en del i Mac. Din första tid på företag får du en mentor som ser till så att du får bra förutsättningar och att du kommer in ordentligt i de olika systemen, sedan när du börjar hantera olika ärenden själv får du plocka de ärenden från listan som du känner dig komfortabel med. För denna roll letar vi efter dig som är stresstålig samt gillar problemlösning. Om du har ett intresse av att installera nya datorer är det ett stort plus.

Din profil

För att passa i rollen som first line support söker vi dig som vågar lita på din magkänsla och ta beslut, som har god förståelse av att göra sig förstådd via telefon samt är kommunikativ och pedagogisk i ditt bemötande gentemot andra. Eftersom det kan förekomma situationer där stressade kunder ringer in och har problem med sin teknik är det viktigt att du är stresstålig samt kan prioritera vad som behöver lösas nu och vad som kan skickas vidare.

Skallkrav:
  • Kunskap av Active Directory
  • Gymnasieutbildning inom IT/ Erfarenhet av first line
  • Windows
Meriterande:
  • Intresse av att installera datorer
  • Citrix
  • Hosted exchange
  • Suttit i transcom
Villkor

Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Arbetstider: 7-16 / 8-17 (flexibilitet)
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 juni (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget erbjuder sina kunder helhetslösningar inom IT, de bygger sina tjänster på egna plattformar i både andras med även deras egna datacenter. Företaget satsar väldigt mycket på sina anställda och att de ska få bra förutsättningar för att kunna leverera den bästa IT- supporten till kunderna. Mer om företaget berättas under intervjun.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.