IT-support till ledande IT-företag sökes!

IT-support till ledande IT-företag sökes!

Brinner du för IT och service? Vill du arbeta i ett härligt team som arbetar för gemensamma mål? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som IT-support kommer du ingår i ett team för det dagliga arbetet där du ger service åt kunder för att lösa deras IT-utmaningar. Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Mottagande och registrering av ärenden
  • Felavhjälpning via telefon och remote
  • Prioritering av ärenden efter behov och tid
Vår kund arbetar med stora komplexa kunder vilket bidrar till att tjänsten är tekniskt utmanande och det kräver ett stort teknikintresse. Vid start kommer du få en god introduktion.

Din profil

Skallkrav:
  • Gymnasial IT/ datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning
  • Windows 10
  • Active directory
  • Grundläggande kompetens inom windows server, nätverk, linux och ITIL
  • Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift
Meriterande:
  • Arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support
  • MS Office Suite
  • Citrix
  • MS Exchange och Office 365
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är ansvarsfull. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT. För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.

Villkor

Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Enligt överenskommelse
Ort : Örebro

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 apr (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett av Nordens största IT företagen med kontor runt om i Sverige. De har över 10 000 medarbetare och de finns i över 15 länder. Deras kunder är verksamma inom både den offentliga sektorn samt inom privata näringslivet. Företaget har en djup teknisk och affärsmässig insikt och en drivande kraft för kunders förnyelse och innovation.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.