Vi söker drivna Helpdeskmedarbetare till framgångsrika Evry i Örebro!

Vi söker drivna Helpdeskmedarbetare till framgångsrika Evry i Örebro!

Har du goda kunskaper inom IT och teknik samt ett stort intresse för kundservice? Vi söker nu Helpdeskmedarbetare för konsultuppdrag hos Evry i Örebro. Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå under 6 månader, med god chans till förlängning och/eller övertag! Som Helpdeskmedarbetare på Evry kommer du tillhöra ett sammansvetsat team med högt i tak. Förutom härliga kollegor och nyrenoverade lokaler erbjuds även frukost för alla varje morgon. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Som Helpdeskmedarbetare på Evry arbetar du och dina kollegor tillsammans och enskilt för att säkerställa den dagliga driften och ge kunderna den bästa supporten av IT-relaterade frågor. Det är din uppgift att med en hög servicegrad hjälpa kunden på ett professionellt sätt utan att tappa det höga tempo som är i en 1st support. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på utmaningar varje dag! Det viktigaste är att du alltid ger kunderna högklassig service.

Det kan bland annat innebära:
  • mottagning och registrering av ärenden
  • felsökning och support via telefon och remote
  • uppföljning av eskalerade ärenden
  • administration i ärendehanteringssystemet
Användarnas plattform är baserad på Windows 7-10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS Outlook.

Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning inom IT alternativt annan likvärdig erfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom service desk eller har erfarenhet från annat arbete inom IT-support.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav samt att du har ett stort IT-intresse och trivs med att ge god service.

För att vara framgångsrik i rollen som Helpdeskmedarbetare hos Evry är det bra om du har erfarenhet av:
  • Active directory
  • MS Office Suite
  • Citrix
  • MS Exchange och Office 365
  • Windows 7/8/10
Som person bör du vara stresstålig och besitta en god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift. Arbetet som Helpdeskmedarbetare sker i nära kontakt med företagets kunder vilket innebär att egenskaper som servicekänsla och engagemang värdesätts högt. Du har en god pedagogisk förmåga och trivs i rollen som problemlösare. Vidare tar du eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är en prestigelös lagspelare.

Om verksamheten

IT-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.
Mer info
Kontaktperson Viktoria Timbäck
Telefon 019-766 37 06
Område Örebro stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 16 dec 2019 (8 dagar kvar)