Säljkoordinator - vikariat

Säljkoordinator - vikariat

Vikariat Säljkoordinator Örebro

Vi har just nu ett vikariat på ca 1 års tid som Säljkoordinator till vårt materialförsäljningskontor i Örebro inom EuroMaint Components and Materials AB. Vår nuvarande säljkoordinator går på föräldraledighet från och med oktober och kommer att vara ledig i cirka ett år framöver. En planerad överlämning kommer att ske i god tid innan övertagande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med kompetenta kollegor och kunder i ett företag som arbetar med teknik och underhåll i framkant. EuroMaint har ett positivt affärsläge och ser ljust på framtiden. Välkommen till ett företag som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen av att vara bäst på kvalificerat tågunderhåll.

Vem är du?

Du är engagerad och kundorienterad, har några års erfarenhet som säljkoordinator eller från roll med liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i MS Officepaketet, främst Excel och är en van datoranvändare i affärssystem. Du skall behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift.

I rollen som säljkoordinator får du ett utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter den främsta uppgiften är att stödja säljteamet med den dagliga verksamheten med administration, problemlösning, analys, logistik och koordinera försäljningsaktiviteter. Du har kännedom om kvalitetssystem och ekonomi. Vi vill att du ska ha ett naturligt driv att lära dig nya saker. Som person är du van att arbeta självständigt, tar gärna egna initiativ och kan hantera flera projekt samtidigt. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad med en god känsla för detaljer. För lyckas i rollen bör du vara prestigelös, flexibel och ha en stor serviceanda gentemot våra kunder och kollegor. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss!

Du kommer bland annat att jobba med:
  • Order administration - registrering order, leveransbevakning, skeppning/tullhantering
  • Reklamations registrering - lägga in reklamationer i internsystem, hantera order kring reklamation i samråd med ansvarig säljare och kvalité
  • Koordinering av säljaktiviteter.
  • Projektledning av förbättringsaktiviteter
Utbildning

Du har teoretisk inriktad gymnasiekompetens (3-årig).

Mer om tjänsten

Tjänsten är ett vikariat och du behöver kunna vara på plats från 1 okt för överlappning och utbildning. Vikariatet sträcker sig fram till januari 2022.

Låter det här intressant?

Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Försäljningschef Erik Centervärn, mob: 070-184 0261 eller HR Business Partner Lars Sparw på email: lars.sparw@euromaint.com. (Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email).

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Senast den 31 Juli 2020 vill vi ha din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

EuroMaint AB

EuroMaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för spårburna fordon såsom godsvagnar och passagerartåg samt lok och arbetsmaskiner. Euromaint har en omsättning på 1 595 MSEK och cirka 980 medarbetare (2018). Euromaint ägs av spanska företaget CAF sedan 2019-07-01. www.euromaint.com
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 juli 2020 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor.

Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för spårburna fordon såsom godsvagnar och passagerartåg samt lok och arbetsmaskiner.

Euromaint ägs av spanska företaget CAF sedan 2019-07-01.