Servicetekniker

Servicetekniker

Du kommer att arbeta inom vår servicegrupp med bland annat följande uppgifter:
  • Utföra och leda installationer av våra maskiner över hela världen. I detta ingår även flyttning av maskiner.
  • 160 resdagar per år över hela världen, ibland med kort varsel.Resorna kan variera mellan någon dag hos kund i Sverige till flera veckor utomlands.
  • Under resorna ska du i huvudsak utföra servicejobb såsom installationer, uppgraderingar, felsökningar och besiktningar av företagets maskiner hos kunder över hela världen, men också för att uppgradera egen kompetens.
  • Lära upp och utbilda kundens personal på plats hos denne.
  • Mellan resorna arbetar du med förberedelse och avrapportering enligt rutin av serviceärenden inom avdelningen.
  • Du deltar aktivt i arbetet med att utveckla den egna verksamheten på service genom ständiga förbättringar.
  • Du är öppen för och deltar aktivt med kompetensutveckling av dig själv och andra inom avdelningen
  • Du arbetar också med support internt mot andra avdelningar men också externt direkt mot kund via vår Helpdesk samt uppkoppling via VPN.
  • Teknisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå, eller motsvarande praktisk erfarenhet från verkstadsindustri eller liknande.
  • Kunskaper i mekanik eller elektronik, datorer, PLC-programmering, servoteknik och pneumatik är meriterande.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
  • Förmåga att hantera och anpassa sig till skiftande arbetsförhållanden.
  • Förmåga att arbeta självständigt men du behöver kunna samarbeta bra i grupp samt ha en god pedagogisk förmåga.
  • Vara serviceinriktad, noggrann och kvalitetsmedveten.
  • Hög social kompetens och en förmåga att ta hänsyn till kundens önskemål samtidigt som du är den som leder arbetet med våra maskiner på plats.
  • Körkort.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Servicetekniker
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 3 juli 2022 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EMBA utvecklar, tillverkar och marknadsför maskiner för den globala wellpappsindustrin. Baserat på den patenterade Ultima ™ -teknologiplattformen kombinerar våra maskiner enastående produktivitet, flexibilitet och materialeffektivitet. Genom kontinuerlig FoU och kundsupport levererar EMBA tillförlitliga lösningar av hög kvalitet till våra kunder. Vår företagskultur bygger på höga etiska standarder, kundvärde och respekt för varje individ. EMBA Machinery AB i Örebro, Sverige utgör den största fabriken i EMBA-gruppen. Övriga försäljnings-, service- och tillverkningsanläggningar i EMBA-gruppen är EMBA Machinery, Inc., USA och EMBA Machinery GmbH, Tyskland. EMBA-gruppen har cirka 260 anställda som arbetar inom FoU, försäljning, service, tillverkning och administration. Tillsammans med lokala försäljningsrepresentanter i nästan 30 länder har EMBA en global närvaro

EMBA har tillsammans med medarbetarna tagit fram en verksamhetsfilosofi och visualiserar denna i något vi kallar för EMBA-huset.

Fundamentet i huset består av våra värderingar - Värde för kunden, Hög etik och Respekt för individen. Denna avspeglar den grund företaget står på.

Övriga delar är dom principer företaget står för som gör att vi tar bort det vi kallar slöseri.
  • Behovsstyrda processer - vi skall endast utföra arbetsmoment det finns behov av och efterfrågas av kunden. Övriga arbetsmoment betraktas som slöseri och skall reduceras genom att våra processer utvecklas och förbättras.
  • Standardiserat arbetssätt - hur man rekryterar, monterar, designar och så vidare ska utföras på ett standardiserat arbetssätt genom att standardisera, visualisera, realtid, jämna ut flöden med taktade arbets-steg i verksamheten.
  • Personligt ansvar/Rätt från mig - ständigt säkerställa att det jag lämnar från mig ger nästa person i kedjan rätt förutsättningar för att göra sitt jobb. Som mottagare ansvarar jag för att på ett respektfullt och sakligt sätt ge feedback till avsändaren.
  • Ständiga förbättringar - vi arbetar i förbättringsgrupper med avsatt arbetstid 15 min i veckan för förbättra det du kan påverka.
Med ovanstående filosofi kan vi hela tiden ta små steg mot bättre produkter och processer men även bättre arbetsmiljö genom våra medarbetares engagemang och vilja att förbättra. Detta är det vi kalla för Lean management där ansvaret ligger på chefer där dock alla är en del av genomförandet där du som framtida medarbetare kommer välkomnas i gänget.