Butiksöppning av Eko i Marieberg, Örebro!Är du en i vårt butiksteam?

Butiksöppning av Eko i Marieberg, Örebro!Är du en i vårt butiksteam?

I början på 2019 slår vi upp portarna för EKO i Marieberg, Örebro! Vi vill rekrytera Örebros mest taggade, nyfikna, utåtriktade och ordningsamma medarbetare!

Vi söker dig med hög servicekänsla och passion för butiksförsäljning och som tillsammans med oss vill skapa nya shoppingupplevelser!

Vi söker:
Vi söker utpräglade servicemänniskor som anstränger sig för att ge det där lilla extra bemötandet.

Vi påbörjar nu rekryteringen av
  • Säljchefer
  • Adminchef
  • Lagerchef
  • Kassachef
I våra stora varuhus delar vi ansvaret mellan 4 säljchefer. Var och en har ansvar för personal, varuhantering och sälj inom sitt område. Säljcheferna ingår i ledningsgruppen som tillsammans med Butikschefen, adminchef och kassachef leder EKO Örebro mot utsatta mål.

Uppdelningen av avdelningar kan variera mellan våra butiker eftersom vi vill utgå från kunskaper och erfarenheter hos medarbetarna i varje butik. Nedan har vi angett några av de avdelningar som kommer finnas på EKO:
Våra inriktningar för säljcheferna är:
  • Hem - Inredning: Inredning, textil, kök, kläder
  • Hem - Lek: Lek, kontor, media
  • Fritid: Säsong, Trädgård, Djur, Blommor
  • Dagligvaror: Salong, Finkem, Grovkem, Dryck, Konfektyr
Din främsta uppgift som säljchef är att planera, leda och utveckla dina avdelningar, såväl strategiskt som operativt. Till din hjälp har du ett team av medarbetare, som du också har personalansvar för. En av dina främsta uppgifter blir att samordna personalresurserna för att nå uppsatta mål. Du rapporterar till Butikschefen. Säljcheferna deltar aktivt i det dagliga arbetet i butiken. Du har en plats i butikens ledningsgrupp som tillsammans med Butikschefen aktivt ska leda EKO mot utsatta mål. Du förstår vikten av och tar ansvar för ett gott samarbete med övriga avdelningar i butiken för att optimera försäljning och resultat. En del samarbetet är att alla hjälps åt att bemanna kassalinjen så att kunden får bästa möjliga avslut på sin köpupplevelse, därför ska alla medarbetare kunna kassan. Det blir även många möten med säljare då vi har ett nära samarbete med våra leverantörer.

Som säljchef är du en nyckelperson när det gäller att driva företaget framåt mot nya mål och säkerställer att vi erbjuder våra kunder välsorterade och inbjudande avdelningar. Du ansvarar för daglig drift, inköp, bemanning, att optimera sälj- och lönsamhet inom dina ansvarsområden såsom säljplanering, exponering och svinn. I din chefsroll ingår att skapa, utveckla och upprätthålla rutiner och arbetssätt för det dagliga arbetet samt att som ledare coacha, inspirera och utveckla dina medarbetare.

Tjänsten
Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet. Tjänsten är heltid och avser tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning.
Tillträde: 7 Januari 2019

Framtidens medarbetare:
Som person är du relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för försäljning, kundservice, människor och detaljhandelns specialvaror. Du är starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera avdelningens resultat. Du följer upp arbetet genom att stödja, snarare än att kontrollera eller styra. Du arbetar effektivt och är lugn, strukturerad, noggrann och värdesätter ordning och reda. Som ledare är du kommunikativ, bra på att delegera, tydlig och entusiasmerande. Du har förmåga att motivera dina medarbetare och en vilja att utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du har en gymnasial utbildning och minst 5 års branscherfarenhet från handeln där du aktivt har arbetat med säljstyrning/säljplanering.

Kunskap och ett par års ledarerfarenhet i chefsroll med 5 eller fler medarbetare är ett krav för denna tjänst. Vi ser gärna att du har yrkeskunskap om hela eller delar av sortimentet. Erfarenhet av personalplanering och schemaläggning, liksom kunskap i butiksekonomi är meriterande. God svenska i tal och skrift är ett krav, andra språk är meriterande.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 14/10 2018!

Ansökan tas endast emot via hemsidan, www.ekostormarknad.se
Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Zizzi
Widäng, HR – kontakt för Eko på mail: zizzi.widang@bergendahls.se
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bergendahls.se
Sista ansökningsdag 14 okt (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Detta är EKO:
På Eko vill vi att det både ska vara roligt och enkelt att shoppa. Vårt koncept är inriktat mot hem och fritid med fokus på hemmet. Vi är till för alla som älskar att shoppa kända märken till riktigt bra priser på ett och samma ställe. Vi har stora varuhus med en unik bredd i sortimentet oavsett om man vill shoppa till sig själv, sin familj eller sitt hem. Handla billigt kan alla göra. Handla ekonomiskt görs på Eko!

I dagsläget har vi 5 EKO-butiker i Fjälkinge, Malmö, Borås, Kalmar &
Västerås. Den nya butiken, på handelsområdet Marieberg, Örebro, förväntas öppna i februari/Mars 2019. Vi söker nu dig som lockas av möjligheten att vara med på nyöppnings-resan och göra vårt varuhus till ett sant shoppingnöje! De första månaderna är du med och bygger butiken vilket är en fantastiskt rolig och händelserik tid där varumottagning, skapa ordning och att sätta rutiner är en stor del av jobbet.

Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag inom Bergendahlskoncernen med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har dem som utgångspunkt i arbetet.
  • Vi skapar vinst som ger oss resurser
  • Vi är nytänkare som vågar vara annorlunda
  • Vi tar socialt ansvar och värnar om vår omvärld
  • Vi söker kontinuitet och präglas av långsiktighet