Kredithandläggare till Dagab Inköp & Logistik

Kredithandläggare till Dagab Inköp & Logistik

Motiveras du av att ha flera olika kontaktytor i arbetet och är duktig på att fatta beslut? Här erbjuds du en spännande roll hos marknadsledande Axfoodkoncernen.

Om företagetDagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor, såväl som för e-handeln där bla Mat.se ingår. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Som medarbetare på Dagab blir du del av en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang och gott kamratskap.

ArbetsuppgifterI rollen som kredithandläggare hos Dagab Inköp & Logistik arbetar du med varierade arbetsuppgifter i ett omväxlande tempo där varje dag ser olika ut. Exempel på återkommande arbetsuppgifter är bland annat nykundsprövning där du gör en kreditundersökning på nya kunder samt löpande bevakning av befintliga kunder. Du har även en rådgivande funktion gentemot verksamhetens systerbolag samt har löpande dialog med Dagabs utesäljare gällande nya kunder. Tjänsten är ett föräldrarvikariat på cirka sju månader.

Formella krav
  • Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik
  • Arbetslivserfarenhet inom ekonomi, finans och/eller juridik
  • Arbetslivserfarenhet från arbete kring kreditbedömningar av privatkunder och mindre företag är mycket meriterande
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har mycket goda kunskaper i engelska
Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du har dessutom lätt för att fatta både snabba och mer avgörande beslut, även under svåra omständigheter. När det under tidsperioder blir en högre arbetsbelastning har du förmågan att behålla lugnet, fortsätta arbeta strukturerat samt kan prioritera rätt saker. Slutligen tror vi att du intresset och förmågan att förstå affärsmässiga principer.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Dagab Inköp & Logistik. Uppdraget är på heltid och varar i cirka sju månader.

Start: Omgående
Plats: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundservicemedarbetare, second line support, 2:nd line support, bank, finans, service, telefon, lån, låneansökan, utbetalning, kundbetalning, försäkring, handläggare, kredit, kredithandläggare, credit, ekonomi, ekonom, riskkalkylering, kreditbedömning, Örebro, heltid, konsult
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.