Teamchef inom Back Office & Support

Teamchef inom Back Office & Support

Vårt kundcenter växer och därför söker vi nu en

Teamchef inom Back Office
& Support
-
med tidigare goda ledaregenskaper inom kundservice.

Kundcenter Backoffice och Support
Inom Backoffice hanterar vi främst administrativa ärenden mot våra supportteam men även mot våra kunder samt internt inom Bonnier News Local. Det gör vi främst via mejl men även inkommande och utgående samtal kan förekomma. Hos backoffice hamnar svårare och mer avancerade ärenden vilket ställer högre krav på kunskap, erfarenhet, noggrannhet och struktur. Inom Supporten hanterar vi alla inkommande samtal där vi strävar efter en hög effektivitet och kundnöjdhet. Vi hittar lösningar för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi på Bonnier News Local strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten, vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för kunden och företaget.

Teamchef
Som teamchef för Backoffice och Supporten arbetar du nära ditt team om ca 12-15 medarbetare. Teamets arbete består mestadels av administrativa ärenden där "backoffice" är en second-line till supportgruppen. Du och ditt team skapar tillsammans en positiv och energifylld arbetsmiljö och ni brinner för att stötta kunder och kollegor och att hitta lösningar på uppkomna problem. Servicenivån är givetvis skyhög! Hos oss erbjuds du en utmanande roll som utvecklar dig i att skapa resultat genom dina medarbetare. En rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter din flexibilitet och ledarskap på prov. Dina arbetsuppgifter är varierande och består bland annat av att skapa ett energifyllt och positivt arbetsklimat samt att utbilda och coacha medarbetare mot våra gemensamma mål. Du är givetvis otroligt strukturerad och tycker om att skapa rutiner och processer för att underlätta dina medarbetares vardag och höja våra kunders serviceupplevelse i kontakten med oss. Förutom att coacha dina medarbetare och få ditt ansvarsområde effektivt, lönsamt och att hålla hög kvalitet och servicenivå, så bidrar du även med nytänkande och utvecklingsmöjligheter för hela vårt Kundcenter.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • schemaläggning och planering av verksamheten både långsiktigt och kortsiktigt
  • driva rekrytering samt vara operativ kontaktperson mot våra leverantörer av bemanning
  • prioritera inkommande köer, uppföljning av viktiga KPIer.
  • coacha och peppa dina medarbetare till ökad effektivitet och hög kvalitet
  • målsättning, resultatuppföljning och feedback
  • hålla i medarbetarsamtal och kompetensutveckling
  • bygga relationer samt sköta kommunikation mot övriga i organisationen
  • ansvara för, samt hantera, svåra inkommande ärenden och eskaleringar
  • systematiskt arbetsmiljöarbete
  • lönesättning, lönesamtal och lönerevision

Din erfarenhet
  • Avslutad gymnasial utbildning samt gärna relevant eftergymnasial utbildning
  • Chefserfarenhet med personalansvar i en kundintensiv verksamhet, minst 2 år
  • Erfarenheter av att leda en grupp mot gemensamma mål med goda resultat och god kvalitet
  • Erfarenhet från kundservice och/eller försäljning
  • Väldigt god IT-kunskap och systemförståelse samt kunskap kring mobila enheter och appar
  • Kunskap inom betalsystem och fakturering ses som meriterande

Vem är du?
Vi tror att du som söker är en riktig "doer" som drivs både av att få saker att hända men också av att se resultatet med otroligt hög kvalitet. Du har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Vi samarbetar ofta mellan varumärken och avdelningar och relationen däremellan värdesätter vi högt. Du älskar att att lösa problem och ser möjligheter i allt. Du gillar utmaningar där du når och gärna överträffar dina mål samt får dina medarbetare att växa och lyckas. För att lyckas i rollen som teamchef behöver du vara prestigelös, arbeta strukturerat, uppskatta och se att andra växer tack vare ditt coachande ledarskap, samt givetvis vara en god förebild. Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Praktiskt
Du rapporterar direkt till Kundcenterchefen och tillsammans med två andra teamchefer ingår du i Kundcenters ledningsorganisation.
Tjänsten är en
tillsvidareanställning.
Placeringsort Örebro.
Tjänsten är heltid, 40 timmar / vecka
Företaget tillämpar 6 månaders provanställning

Känner du dig träffad?
Eller du kanske har ytterligare frågor.
Hör av dig till Åsa Quarfordt, rekryteringskonsult på Best Bemanning & Rekrytering i Örebro på telefon 070-618 06 75. Ditt personliga brev och din CV vill ha snarast, dock senast den 11/3 2021. Vänta inte till sista dagen, urval kan komma att ske under ansökningsperioden
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 11 mars 2021 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bonnier News vision
Vi drivs av att stärka det fria ordet och bidra till ett demokratiskt, hållbart och inkluderande samhälle.

Vårt uppdrag
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster.

Bonnier News är Skandinaviens största aktör inom nyhetsmedia med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många, totalt når vår journalistik över 5 miljoner läsare varje dag!