Teknisk support till SEB Technology

Teknisk support till SEB Technology

För att trivas hos SEB är passionen för IT och ditt engagemang det viktigaste. Tjänsten passar dig som gillar att vara med där det händer och vill ge förstklassig service till dina kunder. Du kommer att jobba i ett stort system där det finns massor att lära och för dig som är hungrig finns goda utvecklingsmöjligheter. Om du drivs av utmaningar och problemlösning ska du skicka in din ansökan!

Information om uppdraget

Engagemang, enkelhet och samarbete - detta är ledorden som genomsyrar SEB:s kultur. Tillsammans med ca 80 medarbetare finns nu möjligheten för dig att tillsammans med en supportkollega skapa värde för SEB:s kunder.
För att introduceras på ett bra sätt följer du en tydlig plan för att på bästa sätt komma in i rollen. Du kommer få ta del av presentationer och dragningar och även få löpande kompetensutveckling och uppföljning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som supportmedarbetare kommer du att arbeta med global support av ett flertal system gentemot SEB´s kravställare, kunder och handläggare. I arbetet kommer du att lösa incidenter och problem i olika applikationer tillsammans med utvecklare, förvaltningsledare och incidentkoordinatorer. Du kommer dagligen att samspela med övriga avdelningar för att på bästa möjliga sätt lösa kundernas problem. Vid sidan av supportrollen kommer du även att följa upp statistik samt uppdatera och effektivisera rutiner.

Exempel på arbetsuppgifter:

Incidenthantering samt support vid inkommande ärenden och frågor om exempelvis betalningar
Bevakning av loggar och felmeddelanden samt proaktivt arbete för att upptäcka eventuella systemfel

Vi söker dig som
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, samt en god kommunikativ förmåga
  • Har goda tekniska kunskaper och någon form av IT-utbildning från gymnasium eller eftergymnasial utbildning
  • Har en bakgrund inom teknisk support och gärna kunskaper i SQL.
Som person är du:

Problemlösande

Analytisk

Har god samarbetsförmåga och servicekänsla

Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Örebro
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, som ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. De finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider. SEB tar aktiv del i utvecklingen av de samhällen där banken är verksam, genom att bygga goda kundrelationer. I Sverige erbjuder de finansiell rådgivning och ett brett utbud av finansiella tjänster.