Supporttekniker till Sigma IT Consulting

Supporttekniker till Sigma IT Consulting

Är du redo för ditt nästa karriärsteg inom servicedesk? På Sigma finns det en uttalad målsättning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: Finns det en smartare lösning så hittar de den! En strävan som varje dag utmanar medarbetarna och låter dem tänka utanför de givna ramarna. Tillsammans med sina kunder tar de modiga beslut vilket är avgörande för att utvecklas. Låter detta som något för dig? Läs mer i annonsen och skicka in din ansökan redan idag.

Information om uppdraget

Academic Work söker en supporttekniker till Sigma IT Consulting. Sigmas supporttekniker levererar drift till sina kunder med en kvalitativ och stabil leverans dag som natt. På kontoret i Örebro består de idag av ett hundratal medarbetare. Sigma är alltid intresserade av att välkomna nya ambitiösa kollegor och behöver nu stärka sitt servicedeskteam med fler tekniker.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sigma. Uppdraget kommer att vara på heltid under sex månader. Goda möjligheter finns att bli överrekryterad till en anställning på Sigma, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker får du ta ett stort ansvar genom hela leveransmodellen och vara Sigmas främsta kontakt med användaren. Ärenden kommer främst in via telefon och mail, detta hanteras via ett ärendehanteringssystem. Du kommer få frågor som berör allt från lösenordshantering till felsökning av servrar och applikationer. I supporten arbetar du tillsammans med dina 8 kollegor och ni hanterar ca 70 kunder. Alla har minst en fokuskund som man ansvarar för, så i denna roll kommer du få möjlighet att vara delaktig i förvaltningsmöten och kundspecifika projekt.

När kunden har kört fast så kommer du med en lösning! Detta ger dig möjlighet att vara kreativ och urskilja den bästa lösningen för det specifika ärendet. Tjänsten är varierande då Sigma har en omfattande kundbas, du som antar utmaningen kommer få ovärderlig kunskap och kompetens inom drift av Microsofts IT-miljöer. Sigma ser vikten i att utveckla och utbilda sina medarbetare internt. De värderar ett transparent ledarskap som tar tillvara på och månar om varje enskild medarbetares behov och kreativitet. Sigma är stolta över att fortfarande ha känslan av ett familjeföretag, där man umgås tillsammans på fikarasterna och oavsett stad man utgår ifrån så har man korta beslutsvägar inom organisationen.

Vi söker dig som

Vi söker dig som brinner för IT-lösningar! Du vill vara med och driva Sigma till att bli Sveriges bästa konsultbolag! För att passa i denna roll ser vi att du som söker har arbetat i liknande roll tidigare och söker en ny utmaning. Du har god telefonvana och trivs med direkt kunddialog.
  • Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • Du har god telefonvana och känner dig bekväm med en direkt kunddialog.
  • Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift eftersom det förekommer regelbunden kontakt med kollegor/kunder på dessa språk.
Sigma månar om kulturen därför är rätt attityd och inställning helt avgörande! Som person är du serviceinriktad, självgående och besitter samtidigt en god teknisk kompetens. Supportärendena är av väldigt olika karaktär och vi ser därför att du har ett genuint intresse för problemlösning och teknik! Vi ser att du är affärsmässig och kundorienterad likväl som du är van att ta eget ansvar och alltid strävar efter kvalitetssäkring och att hitta förbättringar i det dagliga arbetet.

Sigma passar dig som säger VI och inte JAG.
  • Start: Oktober
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Timbaserad månadslön enligt överenskommelse
  • Placering: Örebro
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar på Sigma får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter. Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. De arbetar i en prestigelös atmosfär där de hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som de är stolta över.