Fena på kundservice och hjärta för miljön?

Fena på kundservice och hjärta för miljön?

Söker du efter ett kundfokuserat arbete där du får arbeta självständigt, både i en fartfylld och för en bättre, miljö? Just nu söker Academic Work ett flertal serviceinriktade och effektiva kundkoordinatorer till vår kund. Kundtjänstavdelningen kommer att utökas från en handfull till ett trettiotal varpå vi söker personer som vill vara med i uppbyggnaden av detta och samtidigt få en chans att prägla arbetsmiljön med energi, samarbete och service. Tjänsten är på heltid där du kommer besvara ärenden från både privat- och företagskunder. Du kommer få en sex veckors lång utbildning och på sikt finns det möjlighet att specialisera sig inom ett område på avdelningen. Låter detta som något för dig? Sök redan idag med CV och personligt brev då urvalet sker löpande!

Information om uppdraget

Vår kund befinner sig i en expansiv fas varpå Academic Work söker flertalet kundkoordinatorer som ska vara vår kunds ansikte utåt på heltid med start enligt överenskommelse. Vår kund verkar inom återvinning och miljö och tjänsten erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du blir en central del i regionens miljöarbete. Du kommer arbeta självständigt i ett team på cirka 35 kollegor. Ni sitter tillsammans i ett öppet kontorslandskap där ni peppar och motiverar varandra för att alla ska trivas och utföra ett bra jobb. Arbetstiderna är måndag till fredag klockan 07.00-16.00 alternativt 08.00-17.00.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och avtalet skrivs inledningsvis på sex månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget och även överrekryterad till kunden, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som kundkoordinator kommer du arbeta med att göra privat- samt företagskunder nöjda med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Din främsta uppgift kommer vara att hantera inkommande ärenden (telefon, fax, mail, webb samt besök) på ett effektivt och kundfokuserat sätt samt säkerställa att företagets processer och riktlinjer följs.

Du kommer till exempel att:
  • Svara på frågor gällande till exempel fakturor, produkter, tjänster och priser
  • Ta emot och registrera beställningar från kunder
  • Vid enklare förfrågningar prissätta/ge offerter mot basprislista
  • Ta emot och registrera reklamationer
Du kommer få alla förutsättningar för att utföra ett mycket gott arbete, detta genom en sex veckors lång introduktion som sker på arbetsplatsen. Längre fram finns det även möjligheter att specialisera sig inom ett speciellt område inom kundtjänsten beroende på vilka som är just dina styrkor.

Vi söker dig som

Har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och har upp till fem års erfarenhet av kundnära, serviceinriktat, eller administrativt arbete.
  • Du har även en god IT-vana samt behärskar därmed även MS Office-paketet
  • Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift då detta krävs i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du:

* Har tidigare erfarenhet av att arbeta som kundtjänstmedarbetare, gärna gentemot företagskunder

Då du på sikt har möjlighet att iinrikta dig på specialistområden ser vi positivt på om du skulle ha arbetat i en tillståndsstyrd verksamhet med riskbedömningar och avvägningar. Detta är dock inte ett krav för att söka tjänsten.

Som person har du en god känsla för service och bra kundbemötande. Du är trygg i dig själv med förmågan att fatta egna beslut. Vidare är du kommunikativ i tal och skrift, detta då du kommer att bemöta kunder både över telefon och mail. En lagom dos av stress är ingenting du drar dig för utan något som motiverar dig, tycker du om klyschan många bollar i luften så har du hittat tjänsten för dig.

Övrig information
  • Start: Omgående alt. enligt ö.k.
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Örebro
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork