CRM- & kundklubbsansvarig till Elon Group!

CRM- & kundklubbsansvarig till Elon Group!

För dig som drivs av kundnöjdhet och har ett genuint intresse för kommunikation kan vi nu erbjuda en spännande roll på Elon Groups huvudkontor. Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats, där arbetsklimatet präglas av respekt för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats! Känns detta som nästa steg i karriären? Välkommen med din ansökan - vi arbetar med löpande urval.

Information om uppdraget

Elon Group är ett ledande företag med fokus på vitvaror. I koncernen finns butikskedjan Elon med cirka 350 butiker över hela Sverige. Huvudkontoret ligger vid Marieberg strax utanför Örebro och som CRM-& kundklubbsansvarig tillhör du marknadsavdelningen. På marknadsavdelningen sitter man i öppet kontorslandskap och totalt arbetar här 15 medarbetare med olika roller allt från e-handel till produktion och PR!

Som CRM- och kundklubbsansvarig på Elon Group är du operativt ansvarig för kundklubben, som idag har 120.000 medlemmar i Sverige och Norge. Den främsta målsättningen med klubben är att lära känna kunderna bättre och på så sätt stärka relevansen i Elon Groups kommunikation och deras erbjudanden för att därigenom öka kundnöjdheten. Klubben är både en central kanal i Elon Groups centrala marknadsföring och kundkommunikation och dels en lokal kanal där varje butik kan använda klubben för lokal kommunikation.

I ditt CRM-arbete kommer du integrera butikssystem och implementera arbetet med lojalitetsprogrammet ute i butikerna. Du kommer även ansvara för analys av data och aktiviteter kopplade till detta.

Vi ser att du som söker tjänsten är analytisk, affärsdriven och besitter en innovativ förmåga. För att trivas i rollen ser vi att du är självständig i det operativa arbetet, strukturerad och framåtriktad. Du har också förmåga att hantera flera projekt samtidigt och trivs med att samarbeta med flera delar i organisationen.

Arbetsuppgifter
  • Utveckla och driva arbetet med kundklubben för att öka kundnöjdheten hos nuvarande medlemmar
  • Utveckla och driva arbetet med kundklubben för att öka antalet medlemmar i klubben
  • Ta fram idéer och implementera exklusiva samarbeten och klubberbjudanden
  • Driva strategier och kampanjer
  • Analysera och följa upp statistik per koncept
  • Rapportera statistik till våra konceptchefer och vara drivande i förslag av kommande aktiviteter
Vi söker dig som
  • Relevant marknads- eller ekonomutbildning, såsom relationsmarknadsföring, marknadskommunikation och statistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Har 1-3 års relevant erfarenhet av t.ex. kundklubbar, relationsmarknadsföring, CRM-relaterat arbete, lojalitetsprogram från liknande verksamheter
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Har körkort
Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet från detaljhandeln.

Som person är du:

Strukturerad

Samarbetsvillig

Kommunikativ

Flexibel

Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Marieberg, ca 1 mil utanför Örebro
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elon Groups önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Vi har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sin lokala marknad och kunder. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns vi tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där våra kunder finns. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider.