Affärsmässig administratör till Henry Wiberg AB!

Affärsmässig administratör till Henry Wiberg AB!

Nu söker vi efter en affärsmässig, kommunikativ och nyfiken administratör. Anser du att struktur och flexibilitet beskriver hur ditt arbetssätt vanligtvis ser ut? Då kan detta vara tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

Information om uppdraget

Henry Wiberg AB är en av de ledande svenska tillverkarna av lister, paneler och andra hyvlade produkter av löv- och ädelträ. Företagets produkter levereras till träindustri och byggföretag samt lagerförs av byggvaruhandeln runt om i Sverige. Du kommer även i denna roll arbeta dedikerat mot deras systerbolag i Stockholm, Panel & List AB. Henry Wiberg är ett familjärt företag som är formbart och som vill framåt!

Du kommer ingå i ett litet men sammansvetsat team som består av företagets ekonom, säljare och VD. Du kommer även ha daglig kontakt med de 12 medarbetare som arbetar i produktionen. Vi tror att du är en person som helhjärtat vill kliva in i rollen och som vill vara med och bygga företaget på deras pågående tillväxtresa! För att lyckas i rollen ser vi att du är en kreativ person som har rätt inställning och vågar tänka utanför boxen.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Henry Wiberg AB.

Du erbjuds:
  • Ett individuellt anpassat introduktionsprogram
  • Förmåner så som friskvårdsbidrag och tjänstetelefon
  • Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
  • En formbar och flexibel roll där du själv får vara med och påverka samt ta egna initiativ
  • Möjlighet till att arbeta delvis på distans
Arbetsuppgifter

Rollen innebär bland annat att stödja verksamheten med administrativa uppgifter. En central del är även att arbeta med relationsförsäljning. För rätt person finns det möjligheter att själv vara med och utforma sina arbetsuppgifter.

Du kommer bland annat att:
  • Hantera kontorsadministrationen, exempelvis fakturahantering, göra inköp, registrera inkommande ordrar och förfrågningar på telefon och email
  • Adminstrera och underhålla webbshop samt underhåll av sociala medier
  • Göra offerter och ge prisförslag till kunder
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration och försäljning
  • Har goda kunskaper inom Office-paketet
  • Talar och skriver obehindrat på svenska
Det är meriterande om du:
  • Har bakgrund inom byggmaterialhandeln, snickeri-/träindustrin eller byggbranschen, gärna inom adminstration och försäljning
  • Har arbetat i affärssystemet Visma
  • Har B-körkort då det underlättar att ta sig ut till arbetsplatsen som ligger 1,5 mil utanför Örebro
Under rekryteringsprocessen kommer du utvärderas på följande personliga egenskaper:
  • Strukturerad
  • Flexibel
  • Affärsmässig
  • Relationsskapande
Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Arbetstider: Kontorstider med flex samt möjlighet till att arbeta delvis på distans
  • Placering: Örebro
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Örebro stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Henry Wiberg AB och deras verksamhet här: Wibergs (henrywiberg.se)