Strategisk inköpare till familjärt tillverkningsföretag

Strategisk inköpare till familjärt tillverkningsföretag

Har du erfarenhet av inköp och ett stort tekniskt intresse? Trivs du på ett familjärt företag som värnar om organisationskulturen? Ta då chansen och sök tjänsten som strategisk inköpare hos Hallins!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Hallins Production AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Hallins Production AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Hallins är ett familjeägt företag som grundades 1922 och drivs idag i Ödeshög. Hallins arbetar med att tillverka och utveckla ett brett sortiment av produkter i aluminium, stål och rostfritt. Plåtbearbetning har alltid varit en röd tråd i företagets tillverkning och sedan lång tid har de specialiserat sig på rostfri produktion. Idag är de en toppmodern verkstadsindustri med cirka 65 anställda. Verksamheten är uppdelad i tre affärsområden, dessa är storkök, lyftvagnar och industri. Hallins arbetar med att tillverka serveringsvagnar, värmehållare och mattransportutrustning samt mobila och uppladdningsbara lyftvagnar. Inom det sistnämnda området industri, arbetar de främst mot kunder inom läkemedelsindustrin, medicinteknik och livsmedelsindustrin. En gemensam nämnare för dessa är att de är kunder med högt ställda krav på kvalitet, kvalificerat hantverk, hög finish och produktionsteknik. Företagets mål och vision är att vara en ledande leverantör inom alla deras verksamhetsområden och med kvalitet i toppklass på allt de gör. De värderar långsiktiga kundrelationer och arbetar ständigt med att möta deras kunders förväntningar.

Arbetsuppgifter

I rollen som strategisk inköpare har du en bred och varierande roll på företaget. Du arbetar för att utveckla företagets strategiska inköpsposition med ett långsiktigt perspektiv i åtanke. Rollen innefattar fokus på flera delar såsom inköp, leverans- och lagerflöde. Dina arbetsuppgifter är varierande då du arbetar med inköp av varor utifrån behov samt samarbetar tätt med produktionstekniksavdelningen och stöttar de i deras dagliga arbete. Du tar in offerter på olika nödvändiga komponenter för att få bästa möjliga utfall. Vidare har du tät kontakt med olika leverantörer och letar ständigt efter nya alternativ till de olika komponenter som behövs i produktionen. I rollen arbetar du därav med löpande offertförfrågningar, planering och uppföljning av inköp samt även analys av marknads- och leverantörsförhållanden för att skapa en långsiktig plan.

* Göra inköp
* Kontakt och förvaltning med leverantörer
* Löpande analys av material, komponenter och metoder

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* 2 års erfarenhet av att arbeta som inköpare
* Tekniskt intresse
* Obehindrade svenska och engelska kunskaper såväl i tal som skrift
* Goda kunskaper inom Excel

Personliga egenskaper värderas högt i denna roll och för att trivas bör du ha en god social förmåga där du trivs att ta kontakt med personer. Som person är du ansvarstagande där du tar stort ägandeskap för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag. Du är flexibel i ditt arbetssätt och öppen för förändringar samt har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån de förutsättningar som finns. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du en förmåga att tänka och resonera strategiskt och tar itu med problem som kan uppstå. Du ser till uppgifters långsiktiga betydelse och konsekvenser, och anpassar dina handlingar efter detta och du har en förmåga att se samband och arbeta strategiskt för att föra verksamheten till nästa nivå.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Ödeshög + möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Ödeshög
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 17 mars 2023 (45 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.