

Transport Operation Assistant till BSH i Nykvarn
Till vår fina kund BSH söker vi nu en Transport Operations Assistant som kan arbeta i sommar under juni, juli och augusti med stora chanser till förlängning. Detta är en perfekt tjänst för dig som antingen studerar eller för dig som vill utvecklas vidare på en ny arbetsplats och få in en fot i ett spännande företag. BSH är en internationell koncern med kontor i Nykvarn, strax utanför Södertälje. Med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau är de innovationsledaren inom hushållsapparater. Här välkomnas du in i ett innovativt och progressivt företag som värnar om sina anställda.
Om rollen
BSH söker nu deras nya kollega till deras transportmottagning som består av ett team på 3 personer. I rollen som Transport Operation Assistant kommer du primärt jobba med att ta emot chaufförer och registrera chaufförernas pass/körkort för att sedan kontrollera leveransnumret, så du kan skicka rätt leverans till rätt port. Rollen innebär även en del administrativt arbete som dokumenthantering och skriva fraktdokument.
Arbetet kommer att ske på plats på BSH lokaler som ligger i Nykvarn, med arbetstider mån-fre 06-15, 08-17 och 10-19. Tjänsten som Transport Operation Assistant är ett uppdrag över sommaren, därefter finns det goda chanser till förlängning. Det är på heltid med start i slutet av maj alternativt början på juni t.om slutet på augusti. Du blir anställd som konsult via The Place.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du:
För att passa in som Transport Operation Assistant på BSH så ser vi att du är en serviceinriktad person som tycker om att träffa och arbeta med människor. Du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift. Vidare är du en positiv lagspelare som trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.
Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!
The Place - Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord:, Transport, chaufför, student, logistik, sommarjobb, deltid, studentjobb, nykvarn, logistik
Om rollen
BSH söker nu deras nya kollega till deras transportmottagning som består av ett team på 3 personer. I rollen som Transport Operation Assistant kommer du primärt jobba med att ta emot chaufförer och registrera chaufförernas pass/körkort för att sedan kontrollera leveransnumret, så du kan skicka rätt leverans till rätt port. Rollen innebär även en del administrativt arbete som dokumenthantering och skriva fraktdokument.
Arbetet kommer att ske på plats på BSH lokaler som ligger i Nykvarn, med arbetstider mån-fre 06-15, 08-17 och 10-19. Tjänsten som Transport Operation Assistant är ett uppdrag över sommaren, därefter finns det goda chanser till förlängning. Det är på heltid med start i slutet av maj alternativt början på juni t.om slutet på augusti. Du blir anställd som konsult via The Place.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
- Ge instruktioner till chaufförer och medarbetare
- Skriva fraktdokument och förbereda tullen
- Ha daglig kontakt med externa parter och interna funktioner
- Hantera och bevaka in-ut flöden i lagret
- Administrera och arkivera underlag
- Supporta operativa team i det dagliga arbetet och rapportera eventuella avvikelser
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du:
- Studerar, är ny examinerad eller har några års arbetslivserfarenhet
- Har möjlighet att arbeta hela sommaren
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Språkkunskaper i polska, ryska eller tyska är meriterande
För att passa in som Transport Operation Assistant på BSH så ser vi att du är en serviceinriktad person som tycker om att träffa och arbeta med människor. Du är tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att uttrycka dig, både i tal och skrift. Vidare är du en positiv lagspelare som trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.
Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!
The Place - Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord:, Transport, chaufför, student, logistik, sommarjobb, deltid, studentjobb, nykvarn, logistik
Mer info
Kontaktperson
Daniella Edholm
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
20 apr. 2023 (18 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Välkommen till The Place Det är vi som är The Place - Where happy work happens. Det betyder att vi har jobben för dig som, liksom vi, vill må bra och utvecklas på jobbet. Vi vet nämligen att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. Vi är The Place to be helt enkelt. Happy Workday! Join The Place Vi sätter glädje först! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel Onboardingplan Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. Friskvårdsbidrag Specialerbjudanden Mentorskap Nätverksträffar Kompetensutveckling Vänta inte på bättre tider - intervjuer sker löpande för de flesta av våra roller och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt! Vår historia The Place är rekryterings- och kompetensföretaget som var med och byggde bemanningsbranschen för 30 år sedan. 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place. På The Place vilar vi tryggt på vår långa erfarenhet men utmanar den bransch som vi en gång var med och skapade. Du kommer att märka att vi gör saker lite annorlunda - och bättre.