Servicerådgivare

Servicerådgivare

Vet du likväl som vi att nöjda och återkommande kunder skapas genom kvalitét och professionell service till våra kunder? Volkswagen Stockholm ska vara en självklarhet för våra kunder att kontakta vid köp av ny bil men även vid verkstadsbesök, vilket gör att högt kundfokus är ett av våra viktigaste verktyg.

I rollen som servicerådgivare bör du tycka om att ha en rådgivande roll ut mot kund, att ingen dag är den andra lik, samt att arbetstempot varierar.

Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder förmåner, i form av uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.

Tjänstebeskrivning

Hos oss på Volkswagen Smista är vi strax över 60 medarbetare, Anläggningen etablerades under 2015 och anses vara Volkswagen Stockholms flaggskeppsanläggning och är ofta pilot inför nya projekt som visas upp vid olika besök eller andra evenemang. Vi har ett gott arbetsklimat både inom teamet men även tillsammans med övriga avdelningar på anläggningen, och för oss är det viktigt att vi känner glädje av att gå till arbetet och att vi tillsammans arbetar för att nå våra gemensamma mål. Detta i sin tur gör att ett gott samarbete och prestigelöshet är självklara pusselbitar för vår framgång.

Som servicerådgivare är du anläggningens ansikte utåt och spindeln i nätet. Du tar emot våra kunder, följer dem genom hela verkstadsbesöket samt ger stöd och vägledning i frågor som uppkommer kring bilen. En viktig del i ditt arbete är att alltid ge kunden professionell service vilket kräver att du har högt kundfokus, kan hantera ett arbete där mycket händer samtidigt och där du alltid eftersträvar kvalitét, både mot kund och även i dina administrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunder för service och reparationer, ta emot och lämna ut bilar, prissätta jobb samt ringa kunder med prisförslag.

Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg tillsammans med en stor portion kundbemötande. Tillsammans med dina kollegor planerar och ansvarar ni för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden.

Dina Kvalifikationer

Du bör ha minst ett till två års arbetserfarenhet från ett serviceyrke där du har arbetat både mot kund samt med administrativa uppgifter. Detta har gett dig värdefulla kunskaper i hur ett professionellt kundbemötande ska vara och hur man alltid får kunden att känna sig trygg under sitt besök. Genom din erfarenhet är du van vid att möta kunder med olika behov och där du har en förmåga att göra en behovsanalys för att tillgodose kundernas önskemål.

Har du erfarenhet inom bilbranschen, som servicerådgivare, reservdelsman, verkmästare eller motsvarande erfarenhet är det meriterande, dock inget krav, det viktiga för oss är att du är trygg i din roll ut mot kund, att du är nyfiken och villig att lära dig vår bransch samt att du alltid eftersträvar 100% kvalitét och kundnöjdhet.

Du bör ha goda data- och systemkunskaper, samt förmåga sätta dig in i nya datasystem. B-körkort är ett krav. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, samt kan behärska engelska.

Personliga egenskaper

För att trivas som servicerådgivare bör du gilla att arbeta i en rådgivande roll ut mot kund, i ett stundvis högt tempo. Detta ställer krav på hög servicemedvetenhet, god kommunikativ förmåga samt en förmåga att hantera ett arbete där mycket händer samtidigt.

Du har ett intresse för vår bransch, samt är nyfiken och engagerad i din roll. Du har en förmåga att lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete och ser till att följa företagets uppsatta rutiner och processer. Du säkerställer alltid god kvalitét vilket ställer krav på att du är strukturerad och noggrann.

Du är med och bidrar till en god stämning och till ett gott samarbete och ser det som en självklarhet att hjälpa till där det behövs. Du är prestigelös, kan ta egna initiativ samt har en förmåga att se hur din roll bidrar till helheten.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet.

Ansökan

Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 30 januari 2023.

Rekryterande chef, Bo Stringblom

Facklig representant Unionen, Ian Elezovic 08-503 332 84

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Mer info
Område Nyköping
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.vwstockholm.se
Sista ansökningsdag 30 jan 2023 (3 dagar kvar)