Business Manager till Exacta, Hallstavik

Business Manager till Exacta, Hallstavik

Är du affärsdriven och relationsskapande? Har du ett stort driv med erfarenhet från affärsutveckling eller kanske en säljinriktad bakgrund inom logistik? Då kan du vara Exactas nya nyckelperson!

Om tjänsten

Som Business Manager kommer du ha det kommersiella ansvaret för kundsamarbeten inom företaget. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att förbättra och utveckla befintliga kundrelationer på främst strategisk och taktisk nivå. Tyngdpunkten i rollen ligger inom förvaltning och vårdande av befintliga samarbeten samtidigt som du aktivt kommer att arbeta med att förbättra dessa samarbeten och identifierar nya affärsmöjligheter som skapar tillväxt.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Go-to-market strategy
  • Affärsutveckling och bearbetning av befintliga kunder
  • Marknadsbearbetning och etablering av kundkontakter/leads
  • Försäljning och utveckling av kundssamarbeten samt avtalsförhandlingar
  • Skapa en försäljning- marknadsföring- och utbildningsplan
Tjänsten är placerad i Hallstavik och du kommer ha några dagars resor per månad.

Om kunden

Exacta grundades 1979 (Distributionscenter i Hallstavik AB vid starten) och ingår i Alderway koncernen. Tredjepartslogistik har varit med sen början och man hade då mest boksklubbskunder. Mycket har hänt sedan starten och idag lagrar vi allt från hundleksaker till kaffe.

Exacta är en flexibel logistikpartner som specialiserat sig på kundanpassade och leveranssäkra lösningar inom tredjepartslogistik. Oavsett storlek på ert företag så skapar våra logistiklösningar frihet för er att fokusera på kärnverksamheten.

Din profil

Vi söker dig som är driven, resultatinriktad och vill arbeta uppsökande med försäljning och affärsutveckling. Du är lyhörd, relationsskapande och trivs i mötet med kund där du får användning av din problemlösande förmåga, kompetens och förståelse för vikten av en effektiv logistik. Då rollen som Business Manager innebär koordinering mellan kund och interna kontaktytor är förmågan att samarbeta väldigt viktig.

Du har sannolikt tidigare erfarenhet av försäljning inom logistik och minst 2 års erfarenhet i en liknande roll. Du har erfarenhet av försäljnings- och offertarbete samt god förståelse av affärsutveckling. Du är datadriven, van att arbeta i olika system samt har en god förmåga att paketera presentationsmaterial.

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan

Hos vår kund får du en spännande roll där du får arbeta med affärsutveckling i ett växande bolag med stor kunskap inom logistik. Företaget befinner sig även i en utvecklingsfas där du får vara med och sätta prägel på företagets framtid. För att nå framgång tror vi att det är viktigt att ha roligt tillsammans. Därför kommer du ges möjlighet att ta ett stort eget ansvar för egna kunder och affärer.

Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Business Manager till Exacta.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Logent, vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Linnea Hodin på linnea.hodin@logent.se
Mer info
Område Norrtälje
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Försäljning, Försäljningschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 13 dec 2020 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se