Säljande transportledare

Säljande transportledare

Det går bra för oss och vi behöver nu utöka vår personalstyrka med en säljande transportledare! Har du erfarenhet från transportbranschen, tidigare jobbat med uppsökande försäljning och är systemkunnig? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Som transportledare hos oss får du ett varierat och utåtriktat arbete där ingen dag är den andra lik. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att planera transporter, fördela jobb till våra chaufförer, skapa offerter och lägga order. En stor del av tjänsten innebär att arbeta proaktivt med att öka beläggningen på våra maskiner, där du söker upp och tar kontakt med potentiella kunder och säljer in våra tjänster. Våra kunder finns både inom företag och på den privata sidan. Du är även ansvarig för arbetsmiljöarbetet för chaufförerna, ex. gällande kör- och vilotider.

Det finns goda möjligheter att utveckla rollen och du ges utrymme till att påverka dina arbetsuppgifter och organisationens säljtänk i stort.

Om dig
Vi söker dig som har yrkeserfarenhet från och kännedom om transportbranschen. Du har tidigare arbetat med uppsökande försäljning där du självständigt arbetat med hela säljprocessen, från att söka upp leads och ta kontakt till att genomföra försäljningen och följa upp. Har du tidigare arbetat med transportledning, orderläggning eller själv kört lastbil är det meriterande. Du har mycket god datorvana och ser nyttan i att använda system för att underlätta arbetet. Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi är ett prestigelöst företag där vi hjälps åt med att ex. åka ut på jobb och besöka kunder, därför är B-körkort ett krav.

Som person är du affärsfokuserad och har ett tydligt säljtänk. I rollen har du mycket kundkontakter och vi sätter alltid kunden i fokus, därför behöver du vara social, utåtriktad och ha god kommunikationsförmåga. Vi ser att du har lätt för att samarbeta och skapa teamkänsla med dina kollegor. För att lyckas i rollen är du också ordningsam och van att planera och strukturera för såväl dig själv som för din omgivning.

Vårt erbjudande
Vi är ett tryggt och stabilt företag som funnits länge i branschen. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb och vi är ett tajt sammansvetsat gäng som arbetar lösningsorienterat tillsammans. Vi är lyhörda för våra medarbetares idéer och det finns utrymme att utveckla och utvecklas med oss. Vi är arbetsmiljöcertifierade enligt ISO:45001.

Övrig information
Du är placerad på vårt kontor på Svarvvägen i Hallstavik. Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jobbet.se. För eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Festin på 0704-451339 eller via Jobbet.se's växel på 018-100112.

Välkommen med din ansökan senast den 23 augusti 2020!
Mer info
Område Norrtälje
Yrkesroll Transport & Logistik, Transport, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 23 aug 2020 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hallstaviks Schakt grundades 1967 och är idag ca 50 medarbetare som kännetecknas av lång yrkeserfarenhet inom olika tjänstegrenar. Våra engagerade och kunniga medarbetare bidrar starkt till att göra Hallstaviks Schakt till ett framgångsrikt företag. Vi har lång erfarenhet i ryggen, med en stabil ekonomi, stor och bred maskinpark samt ett brett kontaktnät. Inom vår koncern arbetar vi med stenkrossning, mark- & anläggningsentreprenader, reparationer & service, lyft med mobilkran & kranbil och lastbils- & trailertransporter. Vi tror på långvariga kundrelationer, har många återkommande kunder och är vana att hantera både stora och små totalentreprenader, liksom av punktinsatser och mindre omfattande projekt.