Butikschef Dahlcenter

Butikschef Dahlcenter

Om företaget

Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Att arbeta på Dahl innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget. Dahl är med sina återkommande utmärkelser av "Årets karriärföretag" en attraktiv arbetsplats för över 1200 medarbetare över hela landet.

Om rollen

Som Butikschef är du butiksansvarig vilket innebär att du ansvarar för att säkra den operativa driften och säljutvecklingen i butiken. Du är ytterst ansvarig över att butikssäljarna jobbar aktivt med säljarbetet, vilka du vågar utveckla, utmana och arbetsleda för bästa resultat. Rollen innebär i hög grad frihet under ansvar och vi ser gärna att du själv driver förbättringsprocesser för att utveckla enheten. Du ansvarar för försäljning och uppföljning av era resultat, och kommer att arbeta i ett nära samarbete med distriktschefen som du även rapporterar till. Utöver detta är du ansvarig för schemaläggning, säkerställa att personalen deltar i av Dahl anordnade utbildningar och informationsmöten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Norrtälje. Arbetstiden varierar men det är en heltidstjänst där arbetspassen är förlagda under butikens öppettider, vardagar mellan 06.30 - 16.00. Planerad start är slutet av augusti eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Säkerställa den dagliga driften
  • Ansvara för in- och utleveranser av varor
  • Samarbete med kollegor
  • Bygga långsiktiga relationer
Din profil

Vi söker dig som är öppen, prestigelös och kommunikativ. Du har ett strukturerat arbetssätt och strävar alltid efter att uppnå goda resultat. Att du är ansvarstagande, ordningsam och positiv som person är en förutsättning för rollen. Vidare är du ett föredöme när det kommer till kundkontakt och har en förmåga att både bygga och bibehålla långvariga relationer.

Vi är mer intresserad av dig som person än dina tidigare erfarenheter och kunskaper men det är trots allt meriterande om du har tidigare erfarenheter och kunskaper från VVS-branschen eller butiksarbete samt från M3 eller liknande affärssystem. Krav för tjänsten är dock att du kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift samt är bekväm med engelska.

Varför arbeta på Dahl?

Dahl erbjuder en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Här vill man att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. De har en stark tro på att medarbetarna är avgörande i Dahls framgång och de är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär.

Några förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i Dahls butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.

SGDS Gruppen erbjuder

Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.

Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.

Vi är specialister i samverkan - det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.

https://www.sgdsgruppen.se/

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Dahl med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 704 30 76 65.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson Linnea Tylenius
Telefon 070-767 31 65
Område Norrtälje
Yrkesroll Försäljning, Butik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 12 sept 2022 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CLEVRY

Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90