Snakker du norsk?

Snakker du norsk?

Vad värderar du högst? Att göra något bra för miljön eller komma till en arbetsplats där du får utvecklas och avancera? På Nordbutiker behöver du inte välja! Så länge du pratar norska och har ett inre driv så har du goda möjligheter att göra något bra för både miljön och dig själv! Välkommen till ett företag som hellre ser dig med ambitioner än tidigare erfarenhet.

Information om uppdraget

Nordbutiker är ett av Skandinaviens största online återförsäljare där de specialiserar sig på lätta eldrivna fordon, exempelvis elscootrar och elcyklar till träningsutrustning eller baby monitors. Nordbutikers verksamhet startade 2006. Idag har Nordbutiker ett tiotal olika e-handelssiter och är ca 25 medarbetare och skickar 1000-tals paket varje månad inom hela Norden. De söker nu ytterligare en Norsktalande kundservicemedarbetare till deras team som idag består av ca 10 medarbetare, som alla är inriktade på svenska, finska, norska eller danska marknaden.

Du erbjuds
  • Möjligheten att växa i din roll och på sikt chansen att ta över som Country Manager för Norge
  • Möjligheten att arbeta i ett tight team med högt i tak
  • Möjligheten att arbeta på ett expansivt gasellföretag som är helt rätt i tiden
  • På sikt även kunna rikta dig mot marknadsföring och sociala media
Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare hos Nordbutiker kommer du under dagen huvudsakligen hantera inkommande samtal och mail. Samtalen kan handla om allt ifrån att lokalisera ett paket, till att lägga en beställning där du är rådgivande kring vilken produkt kunden ska välja, samt enklare teknisk felsökning. Atmosfären på företaget är ungt, och genomsyras av att ständigt vilja vara i utveckling och expansion. Du kommer även få internutbildningar inom säljteknik, kundbemötande och produktkunskap löpande.

Du kommer exempelvis:
  • Svara på inkommande mail och telefonsamtal från norska kunder
  • Utveckla närvaron på den norska marknaden
  • Skriva produktbeskrivningar och produktmanualer
Vi söker dig som
  • Har norska som modersmål, vilket innebär att du talar och skriver obehindrat på norska
  • Tidigare jobbat i en roll med kundkontakt
  • Du behöver ha ett inre driv och viljan att utvecklas i takt med företaget
Det ses som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller försäljning. Om du pratar Finska eller Danska anses detta också meriterande

Som person är du:

Serviceinriktad - Du brinner för service och agerar tillmötesgående i ditt bemötande mot andra. Du älskar att uppnå eller överträffa kundens förväntningar genom att kommunicera och hitta lösningar på behov och problem.

Kommunikativ - Det gäller att du kan uttrycka dig väl i både tal och text för att kunna ge kunderna ett professionellt bemötande. Du kan anpassa ditt budskap efter mottagaren.

Problemlösande - Det gäller att du kan samla in information för att lösa uppgifter och hjälpa kunden på bästa sätt.

Orädd - Du behöver agera med säkerhet och trygghet i nya situationer, och tar dig gärna an nya okända arbetsuppgifter eller går utanför din comfortzone.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Gösvägen 28, Norrtälje
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordbutikers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Norrtälje
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nordbutiker är en av Sveriges 100 största e-handelsföretag. Vi har vår verksamhet i Norrtälje, strax norr om Stockholm. Här huserar vi i en 4000 m2 stor lokal som rymmer lager, kontor samt vårt 150 m2 stora showroom. Nordbutiker utnämndes 2016, 2017 och 2018 till Gasellföretag. Nordbutiker står bland annat bakom butikerna: www.ruller.no, www.evobike.no, www.sportig.no, www.blimo.no