Hoppa till innehåll
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Som IT-koordinator inom kundens avdelning IT-arbetsplats (med fokus på AV/Video) kommer du att koordinera både arbetsuppgifter och medarbetare för att säkerställa en så bra leverans och utveckling som möjligt. Vidare kommer du att följa upp projekt, ärenden och incidenter samt ta fram underlag för nulägesrapporter och budgetar.

Exemepl på arbetsuppgifter:

  • Ta emot inkommande behov och omsätta det till leverans av teknik, främst inom AV/Video
  • Uppföljning av beställningar och leverans, både internt och med leverantör
  • Skapa relevanta kalkyler och budgetramar
  • Göra sammanställningar och ansvara för uppföljning av leveranser både internt och med leverantör inkl budgetuppföljning.
  • Koordinera linjeuppdrag inom t.ex. livscykelhantering av utrustning samt införande av asset inom AV/Video
  • Ta fram underlag för kapacitetsberäkning av projekt som går in i förvaltning
  • Ta fram utfall för omprioritering inom tjänsteområdena


Din profil
Vår kund söker en bred och kunnig kandidat som har minst 8 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-arbetsplats (hårdvara, telefoni, digitala mötestjänster) där du gärna haft en koordinerande roll.

Krav:
  • Minst åtta års arbetslivserfarenhet inom liknande roller med koordinerande ansvar/uppgifter
  • Mycket engagerad, strukturerad, ordningsam och resultatorienterad
  • Mycket god social förmåga och förstår värdet av ett bra samarbete där man klarar av att ha flera bollar i luften samtidigt
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
  • Svenskt medborgarskap

Meriterande
  • Arbetat i storskalig IT-miljö

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.

Mer info
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
23 juli 2023 (50 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi söker en person med bred erfarenhet inom IT Arbetsplats till ett uppdrag hos en kund i Norrköping. Detta är ett spännande uppdrag där ansvar, noggrannhet och ordning är tre nyckelord för att man ska kunna lyckas i rollen. Vidare ger detta en stor möjlighet att kunna utveckla sig själv och avdelningen framåt.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare