ArbetsuppgifterSom Access Manager (eller processledare) kommer du arbeta nära exempelvis förvaltningsledare, tekniker och utvecklare för system kopplat till konto- och behörighetshantering.
Det krävs ett stort intresse för hur verksamheten bedrivs och hur man kan driva mot att få IT-miljön att stödja behoven på bästa sätt. Rollen är relativt ny ute hos kund och man kommer således få delta i arbetet med att bygga och forma rollen.
Exempel på uppgifter i dagliga arbetet:
- Vara drivande och rådgivande i fårgor kring konto- och behörighetshantering, relaterade processer och rutiner.
- Arbeta fram, dokumentera och underhålla processer och rutiner för all konto- och behörighetshantering som exempelvis start och slut av anställning/uppdrag, smartkortshantering, tokenhantering, certifikatshantering, federering och uppföljning av behörigheter.
- Ta fram underlag för uppsättning/underhåll av formulär och flöden kopplat till konton och behörigheter i ärendehanteringssystem.
- Arbeta med att underhålla kundens behörighetsmodell
- Var aktiv med att följa upp och se till att alla processer fungerar inom området samt arbeta med ständiga förbättringar.
- Delta som expert i forum som behandlar frågor om konton och behörigheter.
- Ubilda och informera om konto- och behörighetshantering hos kunden.
Din profilVår kund söker en bred och kunnig kandidat som har minst tre års erfarenhet av arbete med konto- och behörighetshanteringen i större miljöer. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Du ska med lugn kunna prioritera arbetsuppgifter utifrån verksamhetens perspektiv.
Rollen kräver att man har ett svenskt medborgarskap då registerkontroll kommer att utföras.
Krav- Minst tre års arbetslivserfarenhet inom konto- och behörighetshantering
- Erfarenhet av att arbeta med framtagning, underhåll och dokumentation av processer och rutiner för konton och behörigheter
- Erfarenhet av att leda, hålla samman och driva aktiviteter inom området konto- och behörighetshantering
- God övergripande kunskap om tekniska lösningar för konto- och behörighetshantering och hur de samverkar
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- Svenskt medborgarskap
Meriterande- Arbetat i storskalig IT-miljö
- Teknisk kunskap
Vi kan erbjuda digPå Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Kontakt informationHar du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller
adam.ahlberg@centric.eu.