Löneadministratör

Löneadministratör

Vi söker dig som är en driven person, som är bekväm med att arbeta självständigt med hela löneprocessen och tycker om att ta stort eget ansvar. Har ett stort intresse av lönefrågor samt är flexibel och tycker om att arbeta med människor och service. Att ha en gedigen erfarenhet kring pensioner och avtalstolkning är meriterande.

Rejmes löneavdelning ansvarar för hela koncernens administration av löner samt är kontaktytan mot våra dotterbolag i lönefrågor. Du bistår chefer och medarbetare i olika frågeställningar kring lön samt rapporterar pensioner och andra statistikuppgifter till berörda myndigheter. Du administrerar tjänstebilar, friskvårdsbidrag och arbetsgivarintyg.

Du säkerställer dagligen att arbetet sker i enlighet med företagets rutiner samt lagar och avtal. Du kommer självständigt ansvara för löneberedningen i Agda PS. Här hanterar du allt från anställningsavtal, registrering, kontroller, tidrapporter, schemaläggning, reseräkningar, löneberäkningar/-körningar, till avstämningar, kontrolluppgifter samt semesterskuld- och årsskifteshantering.

Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av självständigt lönearbete med helhetsansvar. Vi ser gärna att du har en djupare utbildning inom löneområdet. Du har en vana att arbeta i lönesystem, har du erfarenhet av Agda PS är det meriterande.

Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans skall nå era mål. Samtidigt som du arbetar självständigt och strukturerat och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt och under tidspress i perioder. Givetvis är du noggrann och kvalitetsmedveten. Det är viktigt med en god serviceanda och att ha förmåga att kunna prioritera och fatta beslut.

Du är pedagogisk och kan med lätthet kommunicera i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper, inom Officepaketet, speciellt i Excel och intresse för teknikens möjligheter.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en deltids- eller heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping med tillträde 1 oktober. Sista ansökningsdag är 7 juni. Urval och intervjuer sker löpande. Så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Du skickar din ansökan och CV till Therese Knopf på lon@rejmes.se.

Har du frågor om tjänsten skickas de till therese.knopf@rejmes.se.
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://rejmes.se/
Sista ansökningsdag 7 juni 2020 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmes koncernen erbjuder service och reparationer i 25 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare.