Löneadministratör

Löneadministratör

Vi stärker upp vår lönefunktion på Rejmes centrala löneenhet i Norrköping. Vi söker dig som är en driven person, som är bekväm med att arbeta självständigt med hela löneprocessen och tycker om att ta stort eget ansvar. Har ett stort intresse av lönefrågor samt är flexibel och tycker om att arbeta med människor och service.

Lönenheten på Tage Rejmes Bil är en central funktion som har till uppgift att säkerställa korrekta löner och bidra till ett ökat samarbete med utökad koncernsamverkan. Vi genomgår just nu en digitaliseringsresa.

Vill du arbeta i en flexibel organisation under utveckling, där du bidrar med ditt kunnande samtidigt som du är med och utformar framtidens lönearbete? Känns det som en utmaning, där just du vill vara med och bidra?

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som lönadministratör hos Rejmes innebär att du tillsammans med tre kollegor är organisationens expert inom löne- och personaladministrativa området. Ni ansvarar för hela koncernens administration av löner samt är kontaktytan mot våra dotterbolag i lönefrågor.

Du bistår chefer och medarbetare i olika frågeställningar kring lön samt rapporterar pensioner och andra statistikuppgifter till berörda myndigheter. Du administrerar tjänstebilar, friskvårdsbidrag och arbetsgivarintyg.

Du säkerställer dagligen att arbetet sker i enlighet med företagets rutiner samt lagar och avtal. Du kommer självständigt ansvara för löneberedningen i Agda PS. Här hanterar du allt från anställningsavtal, registrering, kontroller, tidrapporter, schemaläggning, reseräkningar, löneberäkningar/-körningar, till avstämningar, kontrolluppgifter samt semesterskuld- och årsskifteshantering.

Du kommer dessutom vara systemansvarig för lönesystemet, Agda PS. Initialt innefattar tjänsten mycket fokus på registervård i Agda PS.

Din profil

Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av självständigt lönearbete med helhetsansvar. Vi ser gärna att du har en djupare utbildning inom löneområdet. Du har en vana att arbeta i lönesystem, har du erfarenhet av Agda PS är det meriterande.

Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans skall nå era mål. Samtidigt som du arbetar självständigt och strukturerat och trivs med att arbeta i en hög arbetstakt och under tidspress i perioder. Givetvis är du noggrann och kvalitetsmedveten.

Det är viktigt med en god serviceanda och att ha förmåga att kunna prioritera och fatta beslut. Du har en god pedagogisk förmåga och kan med lätthet kommunicera i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper, inom Officepaketet, speciellt i Excel och intresse för teknikens möjligheter.

Uppfyller du kvalifikationerna för tjänsten är du välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på huvudkontoret i Norrköping.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Du skickar din ansökan och CV till Therese Knopf på lon@rejmes.se

Har du frågor om tjänsten skickas de till therese.knopf@rejmes.se
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Ekonomi, HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://rejmes.se
Sista ansökningsdag 7 maj (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen erbjuder service och reparationer i 25 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca. 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare.