Butikschef till Systembolaget Ingelsta, Norrköping

Butikschef till Systembolaget Ingelsta, Norrköping

Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla dina medarbetare mot uppsatta mål. Din prioriterade arbetsuppgift kommer att vara att leverera ett kundmöte som imponerar och ge suverän service till alla i Sverige, via dina medarbetares prestationer – Alltid, varje dag! I ditt uppdrag ingår att ta ansvar för kundens upplevelse av hela Systembolaget och hjälpa dina kollegor att bli framgångsrika. Butiken i Ingelsta har för närvarande knappt 20 stycken medarbetare.

Om oss
Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 30 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull. Och i vilken annan verksamhet kan man rädda liv och samtidigt bli expert på mat och dryck?

Rollen
Som butikschef på Systembolaget har du det direkta ansvaret för ansvarsfull försäljning och personalen i din butik. Som butikschef skapar du förutsättningar för dig och dina medarbetare så att ni kan leverera imponerande kundmöten. Du planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Till hjälp har du butikens ledningsgrupp. Du hanterar personalplaneringen och sortimentsanpassningen. Du deltar också i den dagliga butiksdriften, beställer varor och leder och deltar i försäljnings- och lagerarbetet.

Om dig
Du är en serviceinriktad, engagerad, ansvarsfull och prestigelös ledare som är duktig på att inspirera och engagera dina medarbetare. Vi ser att du är tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap och har förmåga att sätta sunda och tydliga gränser, samt att du är mål- och resultatorienterad och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss efter våra kunders behov. Du brinner för det goda kundmötet och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna till att nå resultat. Du kommer att leda och arbeta tillsammans med dina medarbetare i den dagliga driften. Genom ett passionerat ledarskap, en stark vilja, ett stort engagemang, hög energi samt ett starkt personligt ledarskap lyfter du och dina medarbetare kundmötet till högsta nivå. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du vet att du, i kundmötet, är hela
Systembolagets ansikte utåt.

Du har dokumenterad ledarerfarenhet och en av dina drivkrafter är att få dina medarbetare att växa och vilja mera.

För att arbeta på Systembolaget skall du vara minst 20 år

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Kontaktuppgifter och ansökan
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag, dock senast den 1 oktober 2018. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Emelie Sandsten, tel. 0707-60 36 96.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Emelie Sandsten
Telefon 0707-60 36 96
Område Norrköping
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Försäljning, Butik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.systembolaget.se/
Sista ansökningsdag 1 okt (7 dagar kvar)