Sodexo söker Chef Servicecenter

Sodexo söker Chef Servicecenter

Brinner du för utveckling, service och ledarskap? Sodexo befinner sig ett spännande expansivt skede och söker nu dig som vill vara med på vår resa!

Tjänsten
Som Chef Servicecenter blir du en viktig spelare i den förändringsprocess som vi befinner oss i. Du kommer att leda ett team bestående av medarbetare inom servicecenter och ditt uppdrag är att strategiskt och operativt utveckla denna viktiga funktion. Du har resultat- och personalansvar.

Dina arbetsuppgifter
  • Leda och resursfördela arbetet inom servicecenter där bland annat växel, kundservice, felanmälan och administration ingår
  • Driva proaktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete inom den egna gruppen samt gentemot våra arbetsledare och platschefer
  • Tillse att system, rutiner och processer är väl fungerande gentemot kunder, leverantörer och driftorganisationen
  • Personalansvar

Kvalifikationer
  • God ledarskapserfarenhet är ett krav
  • Erfarenhet av chefs- /ledarskap i liknande roll är ett krav
  • Erfarenhet av att driva förändringsarbete är starkt meriterande
  • Erfarenhet av FM-branschen är meriterande
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller IT är ett krav
  • Erfarenhet inom fastigheter är meriterande men inget krav

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. För att trivas i den här rollen är det viktigt att du brinner för personalfrågor och utveckling. I ditt ledarskap är du lyhörd, tydlig och coachande. Vi söker dig som är serviceinriktad, uthållig och uppskattar en bred roll där du får arbeta operativt såväl som strategiskt. Du erbjuds en nyckelroll inom bolaget och får energi av driva dina fokusfrågor centralt. Andra egenskaper vi värderar högt är din prestigelöshet, flexibilitet och förmåga att ge energi till andra. Givetvis är du strukturerad i ditt arbete.

Sodexo erbjuder ett spännande och utvecklande arbete där du ges stor möjlighet att påverka bolagets utveckling inom serviceområdet. Sodexo vet att medarbetarna är bolaget största resurs och jobbar aktivt med att utveckla sina ledare.

Placering Norrköping. Resor kommer att förekomma inom Sverige och Norden.

Välkommen med din ansökan senast den 18 november 2018. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Virro, telefon 08-5788 5004. Email: henrik.virro@sodexo.com.

Ansökan kan endast göras via vår hemsida.
Mer info
Kontaktperson Henrik Virro
Telefon 08-5788 5004
Område Norrköping
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Organisationsutveckling, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://se.sodexo.com
Sista ansökningsdag 18 nov (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.