Redovisningsekonom sökes!

Redovisningsekonom sökes!

Arbetar du idag som ekonomiassistent? Vill du ta nästa kliv i karriären? Ansök då redan idag!

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som redovisningsekonom hos Schlötter Svenska AB kommer du få arbeta i en bred roll med många olika uppgifter. Arbetet kommer ske i ekonomisystemet Pyramid och lönehantering kommer ske i Hogia. Du kommer arbeta med företagets ekonomi men även stötta företagets VD med t.ex. boka resor, allt för att underlätta för hans vardag och hålla ordning på kontoret.

Det kan bland annat vara:
  • Hantering av fakturor
  • Löpande redovisning
  • Administrera löner
  • Bokslut
Mer information ges vid intervju.

Din profil

Skallkrav:
  • Gymnasialutbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av t.ex. redovisningsassistent eller ekonomiassistent
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Arbetat med lönesystemet Pyramid
  • Arbetat med lönesystemet Hogia
Personliga egenskaper och beteenden:
För att trivas i rollen som redovisningsekonom hos vår kund Schlötter Svenska AB behöver du som person gilla att arbeta i en varierande vardag. Det är viktigt att du som person är social men självgående och ser lösningar istället för problem. Du kommer arbeta tätt tillsammans med företagets VD, vilket lägger en stor vikt vid att du som person behöver kunna samarbeta.

Villkor

Start: Omgående
Tid: Dagtid
Ort: Norrköping
Tjänst: Heltid

Vi kommer behandla ansökningar löpande, skicka in ditt CV redan idag!
Mer info
Kontaktperson Sabina Andersson
Telefon 0722-027812
Område Norrköping
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 17 maj 2019 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Schlötter Svenska AB bildades 1980 och är ett dotterbolag till tyska Dr.Ing. Max Schlötter GmbH, de har varit i ytbehandlingens branschen sedan 1912. Vår kund Schlötter arbetar med ytbehandling och processer för galvanoteknik. Schlötter gör allt från ide', ritning, produktion genom underbolag och leverans. Deras kontor är i Norrköping men har produktionen i Hillestorp.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.