Gruppchef till SOS-centralen i Norrköping

Gruppchef till SOS-centralen i Norrköping

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla. Där är ledarskap och kompetensutveckling ett viktigt fokus.

Vår SOS-central i Norrköping fortsätter att växa med kompetenta medarbetare och därför söker vi nu ytterligare en gruppchef.

Rollen

I rollen som gruppchef är du en av fyra gruppchefer som tillsammans leder det operativa arbetet på SOS-centralen. Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som gruppchef kan du behöva arbeta flexibla tider som kan variera utifrån verksamhetens behov, då dina medarbetare arbetar dygnsgående tjänst.

Som chef har du en coachande roll där du ska få varje enskild medarbetare att utvecklas samt arbeta för att gruppen fungerar som en enhet.

Till dina arbetsuppgifter hör att hålla medarbetarsamtal, lönesättning, schemaläggning, rekrytering, ansvara för den operativa driften, arbeta med kvalitetsuppföljning- och förbättring, hantering av avvikelser, arrangera arbetsplatsträffar och utbildning. Du har goda kunskaper i Officeprogrammen samt uttrycker dig väl i skrift. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo.

Du ansvarar för att gruppens tjänsteproduktion uppfyller krav enligt avtal, regleringar och certifieringar. I enlighet med företagets mål samt inom givna ramar ska du fatta beslut och själv säkerställa att viktiga aktiviteter uppmärksammas, hanteras och slutförs. Som gruppchef ingår du i den lokala ledningsgruppen i Norrköping och rapporterar till platschefen som leder verksamheten. I rollen ingår mycket samverkan både lokalt med dina gruppchefskollegor i Norrköping och platschef, med andra gruppchefer runt om i landet, med HR och stödfunktioner nationellt samt med våra externa samverkanspartners. Detta innebär att det förekommer resor i tjänsten.

Vi söker dig

Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av personalledning gärna från verksamheter som pågår dygnet runt. Du kan ta till dig och agera utifrån SOS Alarms värderingar; Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande. Stor hänsyn tas till dina personliga egenskaper.

Du motiveras av människor och är duktig på att skapa tillit och förtroendefulla relationer. Du har mycket god samarbetsförmåga, uppskattar teamarbete och är en närvarande och trygg ledare. Vidare är du social och genuint intresserad av människor samt har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du baserar ditt ledarskap på tydlighet och har en mycket god förmåga att leda och skapa struktur. Ditt tydliga ledarskap baseras på en grund av empati, engagemang och god inlevelseförmåga och att du kan fokusera i krävande situationer. Ditt arbete kännetecknas av ett naturligt driv där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring. Du är inte rädd att ta initiativ och att driva frågor på olika nivåer i organisationen.

Rekryteringsprocessen

Vid det första urvalet tittar vi på samlad kompetens. Efter det ges utvalda sökande möjlighet att genomföra två arbetspsykologiska tester. Syftet med testerna är att objektivt kartlägga de faktorer som är viktiga för tjänsten. Utifrån en samlad helhetsbedömning bokar vi in kandidater till en intervju.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, dock senast 30 juni 2018. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten, kontakta platschef Christian Larsson, christian.larsson@sosalarm.se, tel.nr. 073-089 83 92. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR Business Partner alexandra.vig@sosalarm.se.
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av SOS Alarm Sverige AB
Hemsida https://www.sosalarm.se/
Sista ansökningsdag 30 juni (10 dagar kvar)