Teknisk supportmedarbetare/Second Line till Phoniro

Teknisk supportmedarbetare/Second Line till Phoniro

Brinner du för IT och support samt vill arbeta på ett ledande bolag inom välfärdsteknik och e-hälsa? Phoniro växer kraftigt och söker just nu efter en utåtriktad, positiv och initiativtagande supporttekniker/Second Line till verksamhetens Servicecenter.

Om tjänsten

Vårt Servicecenter består av cirka 10 medarbetare och teamet har varierad kompetens med allt från fokus och förståelse för användarupplevelsen till djup teknisk kunskap. I tjänsten kommer du att supporta kunder kring tekniska lösningar som digital nyckelhantering, larmsystem och mobilappar. Det är en stor variation på de frågor som kommer upp varvid du får vara beredd på att arbeta högt som lågt.

Vi söker dig som kan ta ett större teknisk ansvar och som har mer teknisk bakgrund och erfarenhet. Du kommer att få arbeta med mer avancerade uppgifter där du trivs med att grotta ner dig i problem för att hitta lösningar.

Kvalifikationer:

Vi söker dig med minst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik i grunden. Har du en relevant universitets-, högskole- eller yrkeshögskoleexamen är det meriterande, men detta är inte ett krav om du har motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Du ska även ha flerårig erfarenhet som supporttekniker, gärna med ett större tekniskt fokus i kombination med mer avancerad felsökning och problemlösning.

För att passa i rollen som teknisk supporttekniker tror vi att du har:
  • erfarenhet av systemadministration/konfiguration eller liknande arbete
  • ett stort teknikintresse och är nyfiken på tekniska systemlösningar i Windowsmiljöer
  • arbetat med relationsdatabaser, företrädesvis MS SQL Server
  • kunskap inom datakommunikation, nätverk och brandväggar
  • erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Som sökande är det meriterande om du har:
  • en bred IT-kompetens med kunskaper inom exempel webb, applikationsdrift av molnbaserade tjänster, Windows Server och/eller motsvarande infrastruktur
  • erfarenhet av säkerhetslösningar, exempelvis certifikat, 2F och/eller SAML
  • kunskap inom Linux
  • erfarenhet av DBA
  • erfarenhet av offentlig verksamhet
  • erfarenhet av arbete enligt ITIL
Då tjänsten innefattar kontakter både nationellt och internationellt behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vem är du?

För att passa i rollen är du en positiv, utåtriktad och drivande lagspelare som vill arbeta med människor, teknik och verksamheter. Du trivs med att jobba i grupp mot gemensamma mål där du är prestigelös, lyhörd och gillar att samarbeta. En annan viktigt del är att säkerställa en god dialog med kunder, underleverantörer och partners.

I arbetet är du ansvarstagande och självgående. Du ser problemlösning som en utmaning och har ett proaktivt arbetssätt. Du är även ordningsam, har förmågan att fatta egna beslut och driva ditt arbete framåt.

Uppdragsgivare:
Phoniro

Ort:
Norrköping

Omfattning:
Heltid, start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så sök tjänsten redan idag, dock senast 2018-09-30

För information:
I denna rekrytering samarbetar Phoniro med Dfind IT som är ett rekryterings- och konsultbolag inom Randstadkoncernen. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Dejler på sebastian.dejler@dfind.se eller 0725-29 06 05

Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dfind IT
Sista ansökningsdag 30 sept (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Phoniro är ett svenskt bolag med ca 80 anställda och drygt 150 MSEK i omsättning. Bolaget är en marknadsledande leverantör av välfärdsteknik för äldreomsorg och funktionshinderområdet. Phoniro Care är namnet på den gemensamma plattformen för Phoniros alla vård- och omsorgslösningar och inkluderar digital nyckelhantering, tid- och insatsuppföljning, larmsystem och e-tillsyn. Närmare 200 kommuner och privata vård- och omsorgsbolag använder Phoniros lösningar idag. Läs mer på www.phoniro.se

Kontor finns bland annat i Halmstad, Norrköping, Stockholm, Göteborg, Danmark och Holland. Sedan 1 februari 2018 ingår Phoniro som en egen enhet i Assa Abloy Hospitality som är en global verksamhet.