Site Manager

Site Manager

Till vår verksamhet inom Division Stenmaterial, Area Managerområde Mitt behöver vi förstärka vår verksamhet med en erfaren, engagerad och driven Site Manager. Vi söker en god ledare som drivs av att skapa lönsamma verksamheter.

Här är dina nya utmaningar
Som Site Manager har du huvudansvaret för täktplanering inklusive årlig produktionsplanering för ett antal bergtäkter- och terminaler.
Du säkerställer att verksamheten bedrivs effektivt utifrån gällande tillstånd samt upprättar och följer upp budget och prognos utifrån produktionsplaneringen. Du har fullt kvalité-, miljö- och arbetsmiljöansvar för dina verksamheter.

I ditt ansvar ligger också att se till att vi levererar hög kvalitet på allt arbete, samt att vårda våra kunder, så väl interna som externa. Du är direkt underställd Area Manager. I teamet ingår ytterligare Site managers och säljare. Du kommer att ansvara för en verksamhet som omsätter ungefär 100 miljoner kronor. Du har ett direkt personalansvar för egna medarbetare, som består av Supervisor, Produktionsstöd och yrkesarbetare. Tillsammans med engagerade yrkesarbetare, underentreprenörer och övriga kollegor driver och leder ni verksamheten framåt. Ditt arbetsområde blir Östergötland.

De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning med inriktning bergmaterial eller bygg och anläggning, alternativt en kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot bergmaterial eller bygg och anläggning. Du har flerårig erfarenhet från motsvarande roll, eller har alternativt arbetat 4-5 år som Supervisor/arbetsledare inom krossverksamhet eller vid anläggningsprojekt. Du har flerårig erfarenhet av planering och uppföljning av produktion och god erfarenhet av budget och prognosarbete, som är en viktig del i ditt arbete.
Du är en självständig och affärsmässig person, som drivs av att nå uppställda mål. Du har god ekonomisk förståelse och trivs med att planera och följa upp verksamheten, samt att leda och utveckla medarbetare. Då detta är en roll med mycket interna och externa kontakter kommer stor vikt att läggas vid din kommunikativa förmåga och samarbetsförmåga.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort är ett krav då dagliga resor ingår i tjänsten.
Placeringsort inom Norrköping eller Linköping.

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2020-03-08. Registrera din ansökan och CV nedan.

Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta gärna Area Manager Henrik Stjernberg, 070-0205800 på mailadress henrik.stjernberg@ncc.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Organisation & ledning, Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.ncc.se
Sista ansökningsdag 8 mars 2020 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på drygt 57 Mdr SEK och 16 500 medarbetare. Med Norden som hemmamarknad är NCC aktiva inom värdekjedjan - utvecklar kommersiella fastigheter och bygger bostäder, kontor, industrilokaler och offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. NCC erbjuder även insatsvaror som används vid konstruktion och tillhandahåller beläggnings- och vägtjänster. NCC skapar framtida miljöer för arbete, boende och kommunikation baserad på en ansvarig byggverksamhet som leder till en hållbar interaktion mellan människor och miljö.