Kundtjänstmedarbetare med säljfokus till Webhelp i Norrköping

Kundtjänstmedarbetare med säljfokus till Webhelp i Norrköping

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att bemöta kunder som ringer och mailar in till kundtjänst. Du kommer bland annat att besvara frågor gällande nya kunder, beställningar och teknisk support samt aktivt jobba med försäljning som en naturlig del av samtalet. Din anställning kommer att inledas med utbildning för att skapa trygghet i arbetsrollen. Arbetet kommer att förläggas mellan 08-19 vardagar samt mellan 09-17 helger.

Formell kompetens
  • Du behöver vara minst 18 år
  • Du talar flytande svenska samt är godkänd i Svenska A (Svenska 1)
  • Du känner dig bekväm med att ta samtal på engelska och är godkänd i Engelska A (Engelska 5)
  • Du är självklar i ditt sätt att hantera en dator, lär dig snabbt nya system och du är kvick vid tangentbordet
  • Meriterande är om du har erfarenhet av att bemöta och serva kunder genom tex kundtjänst, telefon, butik, reception eller liknande.
Din bakgrund

Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av kundservice i någon form. Service är ett ledord för dig och något du brinner för. Du är van att ha många bollar i luften samtidigt och trivs med ett jobb där det är fart och fläkt och ett högt arbetstempo.

Personliga egenskaper

Som person är du utåtriktad, ansvarstagande och driven! Du sätter alltid kunden i fokus och är försäljnings- och lösningsorienterad i ditt arbetssätt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/tillsvidare/Heltid/Norrköping

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

Information

Tillsättning kan komma att ske innan utsatt datum då rekryteringen sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Lernia
Sista ansökningsdag 4 okt (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nu söker vi drivna och positiva kundtjänstmedarbetare till Webhelp i Norrköping.

Webhelp är en stark global ledare med 40000 anställda inom outsourcade affärsprocesser. De specialiserar sig inom kundupplevelse men deras möjligheter sträcker sig över röstdriva, sociala och digitala kanaler. Deras outsourcade tjänster har också expanderat till att omfatta betalningshantering, försäljning och marknadsföringstjänster. De skapar kundupplevelser på uppdrag av några av världens mest progressiva varumärken och genom deras erbjudande om transformativ outsourcing kan de driva resultatförbättringar, ge en verklig och varaktig förändring i kundernas verksamhetsmodeller och leverera väsentliga finansiella fördelar.