Serviceplanerare

Serviceplanerare

Konecranes är en världsledande koncern inom lyftutrustningar med kunder inom verkstads- och processindustrier, hamnar och terminaler. Koncernen har ca 16 000 anställda på mer än 600 orter i 50 länder. Konecranes AB bedriver försäljning och service av lyftutrusning över hela Sverige. Företaget har huvudkontor i Kristianstad samt försäljnings- och servicekontor på ett 20-tal orter i Sverige. Vår kunskap och passion för traverskranar skall bidra till en säker arbetsmiljö och en produktiv verksamhet för våra kunder. Vi hanterar alla marknadens fabrikat och med vår kunskap hjälper vi kunderna med felsökning, reparationer, reservdelar, moderniseringar, service och underhåll eller en ny travers eller telfer. Konecranes AB har ca 190 medarbetare i Sverige.
För mer information hänvisas till www.konecranes.se respektive www.konecranes.com

Konecranes AB söker Serviceplanerare med placering i södra Sverige.

Är du en strukturerad person som vill jobba i ett globalt företag med högt tempo och vill vara med och driva och utveckla serviceleveransen på Konecranes? Då har vi jobbet för dig!

För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att arbeta i ett expansivt och internationellt företag som präglas av korta beslutsvägar samt stora möjligheter att påverka det dagliga arbetet. Du blir en del av ett kunnigt och trevligt gäng med bra internutbildning samt starkt stöd från ledningen.

Arbetsuppgifter:
Ditt arbete innebär att se till att service leveranser genomförs på ett lönsamt och kvalitativt sätt samt säkerställa att serviceprodukterna levereras säkert och enligt företagets policys.

Det arbete som våra tekniker genomför innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.
Du ansvarar för att förbereda, planera och fördela regionens servicearbete tillsammans med planeringskollegor. I det dagliga arbetet innefattas mycket kommunikation både internt med tekniker och externt kunder och leverantörer för att samordna och planera serviceuppdraget. Efter utfört uppdrag ligger granskning och justering av faktureringsunderlag på ditt bord. Din vardag är händelserik och du behöver mycket gott sinne för ordning och reda.

Din utgångspunkt är några av våra kontor i södra Sverige så som Göteborg, Halmstad, Kristianstad, Malmö men med fördel Norrköping. I denna befattning rapporterar du direkt till servicechef.

Huvudsakliga ansvarsområden
  • Planera och fördela servicearbetet.
  • Ansvar för att bereda servicearbeten
  • Internavrop av material
  • Avrop och samordning av underentreprenörer
  • Granska faktureringsunderlaget
  • Support till tekniker
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har direkt erfarenhet av branschen och gärna med teknisk inriktning och god förståelse för eftermarknadsservice. Du är kommunikativ och strukturerad med viss datorvana.

Det är viktigt att du har en teknisk och ekonomisk grundförståelse. Det är av ytterst vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska.

Viktiga kvalifikationer
  • Datorvana
  • Stresstålig
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Engelska/svenska i tal och skrift
Personliga egenskaper:
Som person är du affärsinriktad och vet vilka aktiviteter krävs för att driva försäljning till avslut. Du är energisk, får saker gjorda och avslutar påbörjade aktiviteter. Viktigt att du är strukturerad och kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt i samråd med närmaste chef. Vi söker en person som är förtroendeingivande och kan lätt bygga upp nätverk. Att arbeta självständigt är en självklarhet för dig men du trivs också med teamarbete. För att nå resultat i denna roll krävs att du kan samarbeta med både interna och externa intressenter. Du är stresstålig och en god förhandlare.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Placeringsorter: Malmö, Kristianstad, Halmstad, Göteborg eller Norrköping

Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Joakim Dahlén, Servicechef på email, joakim.dahlen@konecranes.com eller 072-4531948.

Sista ansökningsdag:
Torsdag 28 februari 2019, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev skickar du in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se

Välkommen med din ansökan redan idag!

All kontakt med annonsförsäljare, search- och bemanningsföretag undanbedes vänligt men bestämt.
Mer info
Kontaktperson Joakim Dahlén
Telefon 0724531948
Område Norrköping
Yrkesroll Försäljning, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb (11 dagar kvar)