Administratör till Svensk Hemleverans med fokus på Lön

Administratör till Svensk Hemleverans med fokus på Lön


VÅRT ERBJUDANDE


På uppdrag av Svensk Hemleverans söker vi nu dig som vill jobba som administratör på ett väletablerat företag. Du blir en del av teamet för Verksamhetsstöd. Teamets syfte är att vara en support-funktion för den övriga verksamheten. Verksamhetsstöd är en grupp av blandade funktioner, bland annat innefattar det distriktsomläggningar, lönehantering, optimering, och blandad administration. Den roll vi nu söker innefattar huvudsakligen administration och lönehantering.

Du kommer få varierade arbetsuppgifter och en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Tjänsten är en direktrekrytering med önskad start efter sommaren/hösten. Du kommer arbeta i ett företag i konstant förändring och är ett familjärt arbetslag.

Arbetsbeskrivning

Arbetet består av flera omväxlande arbetsuppgifter. Främst innebär det hantering av lönekontroller, lönerelaterade frågor, systemunderhåll, uppföljning och analys av statistik samt blandad administration och support. Exempel på uppgifter som kan förekomma är:
  • Planera, utföra och följa upp det dagliga arbetet
  • Arbeta med lönekontroller och lönerelaterad administration
  • Kommunicera med angränsade processer och regioner
  • Initiera förbättringar.
  • Följa upp och vidta åtgärder för den dagliga driften
  • Återkoppling av uppdrag till beställare
  • Säkerställa och uppdatera system
  • Uppdatera och skapa dokument eller intyg.
  • Uppdatera eller skapa statistik.
  • Bevaka, hantera och återkoppla inom inkomna ärenden.
  • Vara support för regionerna och övriga funktioner
    DINA KVALIFIKATIONER

    Rollen lämpar sig för dig som kan växla från detaljuppgifter till en övergripande syn på arbetet. Du är van att hantera olika datasystem och har med dig tidigare erfarenheter från administrativt arbete. Du är kommunikativ i ditt arbete och uttrycker dig obehindrat på såväl svenska som engelska. För att vara rätt för tjänsten tror vi att du har:
    • Flerårig erfarenhet av administrativt arbete
    • Utbildning som anses relevant
    • Erfarenhet av att arbeta med lönehantering / löneadministration
    • Har god systemvana och kommer snabbt in i nya system
    • Särskilt bra kunskaper inom Officepaketet
      DIN PROFIL

      För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du som person är:

      Framåtdrivande, positiv och en lagspelare. Du är serviceinriktad och kommunikativ, vilket är viktigt i arbetet med våra kontor och anställda. Därtill kommunicerar du med enkelhet på svenska och engelska i tal och skrift. För att passa för tjänsten tror vi att du är strukturerad och ansvarstagande. Du arbetar metodiskt, även när det är mycket att göra. Vidare är du nyfiken och kan snabbt sätta dig in i nya problem och komma med lösningar på dessa. Du besitter också förmågan att kunna se helheten, samt ha förståelse för detaljerna. Du har en positiv framtoning och tycker om att arbeta i en roll där du har många kontaktytor.

      Vi lägger stor vikt vid vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling bidrar till den. Värdegrunden lyder enligt följande:

      "Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring.
      Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande."

      Om oss

      Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden i Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten.

      Ansökan

      Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

      Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

      Varmt välkommen med din ansökan!
      Mer info
      Område Norrköping
      Yrkesroll Administration
      Typ av anställning Heltid
      Sista ansökningsdag 1 okt 2022 (49 dagar kvar)

      Om arbetsgivaren

      Pema People och Palm & Partners är sedan 2021 en del av Jobandtalent - ett auktoriserat bemanningsföretag med digitalt försprång. Nu siktar vi mot nya höjder - tillsammans!

      Vill du läsa mer om Jobandtalent hittar du information här: Jobandtalent