Speditör med pondus sökes!

Speditör med pondus sökes!

Vill du ha en varierande arbetsdag? Tycker du om problemlösning?
Sök då denna spännande samt varierande tjänst redan idag! Urval sker löpande...

Dina arbetsuppgifter

Som speditör hos vår kund SGL Road kommer du placeras i Norrköping. Dina främsta arbetsuppgifter som speditör kommer vara att hitta lösningar för att transportera gods i Sverige och Europa. Som exempel på en vanlig arbetsdag kan du få samtal från en kund som önskar sitt gods till en plats inom en kort tidsram. De innebär att du får organisera transporten och måste då skaffa dig kunskap om godset storlek, värde och när de kan finnas tillgänligt samt vara på plats. Därefter kommer du boka plats för godset hos en transportör och utfärda de olika dokument som erfodras.
Till en början kommer du få gå en god inroduktion så du enklet kommer in i dina arbetsuppgifter samt i företaget SGL Road.

Din profil

Skallkrav:
Speditörutbildning - YH alt. universitet
Svenska & Engelska muntligt samt tal och skrift
Datavana

Meriterande:
Franska, Tyska, Italienska, Spanska
Carlo datasystem

Som person bör du vara någon som tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du bör ha skinn på näsan och gilla att ha en varierande arbetsdag.

Villkor

Start: Omgående
Placering: Norrköping
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Sök denna spännande och utvecklande tjänst redan idag! Urval sker löpande...
Mer info
Kontaktperson Julia Sandblom
Telefon 0722-845896
Område Norrköping
Yrkesroll Transport & Logistik, Transport, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 jan (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SGL Road är en del av den globala koncernen Scan Global Logistics. SGL Road startade 2011 och sedan dess vuxit kraftigt. GL Roads tillhandahåller transport- och logistiklösningar inom flyg, sjö och väg. I Sverige har koncernen kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Norrköping. På kontoret i Norrköping jobbar SGL Roads mot transport- och logistiklösningar via väg.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.