Lönekonsult med erfarenhet - Titta hit!

Lönekonsult med erfarenhet - Titta hit!

Teamet av lönekonsulter ska bli flera och nu har du chansen att få vara delaktig i ett team med högt i tak och engagerade medarbetare.

Dina arbetsuppgifter

Du som lönekonsult kommer att arbeta rådgivande mot kunder och hjälpa dem med deras lönearbete. Det innebär att du jobbar tätt tillsammans med din "egen" kund och ser till att löpande få in alla handlingar du behöver för att utföra löneberedning. Arbetet utförs både hos kund och på kontoret i Norrköping.
Andra lönerelaterade frågor så som att ta fram statistik, kontrolluppgifter, efterrapportering ingår också.

Din profil

Vi söker dig som är minst gymnasieutbildad och gärna har en påbyggnadsutbildning inom löneadministration eller lönespecialistarbetet.
Du har minst 3-4 års arbetslivserfarenhet med arbetet inom lön.
Du är en strukturerad person och är en van användare av någon form av lönehanteringsprogram tex Hogia. Rollen kräver att du har god kännedom om hela löneprocessen och gillar att förbättra och utveckla processer.Vi letar efter dig som gillar att ge god service då du dagligen bemöter människor både via telefon och personligen.

Villkor

Ort: Norrköping
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstid: 8-17 flex

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Ida Öster
Telefon 0722-31 41 73
Område Norrköping
Yrkesroll Administration, HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 mars (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Grant Thornton är en konsultbyrå inom revisions- och rådgivningsbranschen. Vi hjälper ägarledda entreprenörsföretag att växa och utvecklas. Många medarbetare beskriver miljön som både positiv och dynamisk. Vi är över 1250 medarbetare på 24 kontor i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom våra affärsområden revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.