Supporttekniker inom mötestjänster till stor myndighet

Supporttekniker inom mötestjänster till stor myndighet

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker är du en av flera resurser som arbetar inom dessa områden och hjälper kunden att utföra drift, felsökning och förbättringsarbete.

Inom videoområdet utför kunden drift och underhåll på sina plattformar för mötestjänster, som i dagsläget är Skype for business, Pexip och Cisco.

Din profil
Vi ser att du har några års erfarenhet av support och att du som person är engagerad, strukturerad och resultatorienterad. För att lyckas i rollen och i gruppen är du hjälpsam och delar gärna med dig av din kunskap.

Krav

  • Kunskap inom Microsoft operativsystem både Windows 7 och Windows 10
  • God kunskap om PC och bärbart
  • God kunskap om tillbehör och drivrutiner
  • Goda kunskaper i svenska - i både tal och skrift

Meriterande
  • ITIL-certifikat
  • Kunskap om mötestjänster, både hård- och mjukvara

Uppdraget omfattas av säkerhetsklassning och kräver godkänd registerkontroll enligt RK2.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.

Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 2 jan 2023 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Till ett uppdrag hos en kund i Norrköping söker vi en supporttekniker som ska förstärka gruppen IT Arbetsplats som driftar och förvaltar klienter, system och applikationer i verksamheten. Vi söker dig som främst kan arbeta mer riktat med support mot mötestjänster och har erfarenhet av området eller supporterfarenhet inom IT.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.