Senior taktisk inköpare till Bravikens Pappersbruk

Senior taktisk inköpare till Bravikens Pappersbruk

Vill du arbeta med inköp av material och tjänster samt andra avtalsförhandlingar? Är du ansvarstagande och vill arbeta i en högteknologisk och prestigelös organisation? Då har vi en spännande utmaning för dig. Inköpsavdelningen på Braviken står inför ett utvecklingsskede och söker nu en senior taktisk inköpare.

Om kundföretaget

Bravikens pappersbruk utanför Norrköping ingår i Holmen Paper och är ett av världens mest produktionseffektiva pappersbruk med ca 400 engagerade medarbetare. Med avancerad teknik förädlar Braviken den svenska skogen till innovativa specialpapper som bland annat används till magasin, böcker och direktreklam. I skogen växer framtiden. Väx med oss!

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en senior taktisk inköpare som kommer att arbeta tillsammans med en taktisk inköpare och sektionschefen för inköp & förråd. Tillsammans bidrar teamet till verksamhetens utveckling genom att säkerställa kostnadseffektiva inköp av material, maskiner, tjänster och kommersiell projektledning i investeringsprojekt.

Som senior taktisk inköpare hos oss kommer du att spela en viktig roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att leda investeringsupphandlingar samt upphandlingar av material och tjänster.

Du drivs av att optimera affärer för att på bästa sätt bidra till verksamhetens lönsamhet. Detta innebär utarbetande av inköpsstrategier, samt upphandling och tecknande av kommersiella avtal. Du säkerställer en framgångsrik implementering efter att avtal slutits genom återkoppling till leverantörer och användare. Som inköpare får du även möjlighet att delta i koncerngemensamma projekt där arbetet bedrivs i tvärfunktionella team.

Inköpsverksamhetens mål är att medverka till Bravikens lönsamhet på såväl kort som lång sikt, bland annat genom totalkostnadsfokus, leverantörsutveckling och konkurrensutsättning. Kontinuerliga förbättringsaktiviteter kommer också vara en del av vår vardag.

Din profil

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning med relevant inriktning, t.ex. inom teknik, ekonomi, inköp, logistik eller certifierad inköpsutbildning. Branscherfarenhet är meriterande. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Med ett genuint intresse för affärer arbetar du med att utveckla långsiktiga affärsrelationer. Är du engagerad, verksamhetsintresserad och en god förhandlare så har du stora möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.

Du som söker är van att arbeta självständigt, strukturerat och är trygg i att fatta beslut. För att lyckas i rollen tror vi att du har gedigna erfarenheter av upphandlingar och/eller kvalificerat inköpsarbete. Du leder och kommunicerar på ett tydligt sätt, då det är en viktig del i arbetet att leda upphandlingar.
Vi tror att du som söker trivs i en arbetsmiljö där du samarbetar med många olika aktörer och ser det som naturligt att knyta nya kontakter och bygga relationer. Du drivs av att förbättra, utveckla och effektivisera arbetet med ett problemlösande och resultatfokuserat förhållningssätt.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.

Om kunden

Vi erbjuder dig:

Vi erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete i en prestigelös organisation med hög teamkänsla. Inom Holmen arbetar vi tillsammans för att nå framgång, viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig.
Hos oss inom Holmen får du det bästa av två världar. Lokalt har vi platta organisationer med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Det gör det lätt att nå fram med idéer till rätt person. Alla goda tankar och förslag både uppmuntras och välkomnas. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring.

Tjänsten avser heltid med tillträde enligt överenskommelse, med placering på Bravikens Pappersbruk utanför Norrköping.

Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Holmen Paper AB med OnePartnerGroup. Intervjuer sker löpande. Läs mer och ansök tjänsten på www.onepartnergroup.se senast den 1 maj. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Stefan Johansson, senior rekryteringskonsult på 0706 - 58 59 45, eller rekryteringskonsult Isabelle Collin på 0737 - 45 55 17.

Om vårt företag

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OnePartner Group
Sista ansökningsdag 1 maj 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se