Innesäljare till vår kund Skanska!

Innesäljare till vår kund Skanska!

Trivs du i en administrativ roll där du är spindeln i nätet? Då är rollen som innesäljare på en krossanläggning utanför Norrköping något för dig! Arbetet som innesäljare innebär en social roll med många kontaktytor där ditt arbete i huvudsak innefattar att väga in och ut lastbilar som hämtat och lämnat material. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval.

Information om uppdraget

Tjänsten som innesäljare innebär att ansvara för den dagliga kontakten med chaufförer, kunder och intern personal. Du kommer ansvara för att kunder och chaufförer får god service och bra rådgivning genom både direktkontakt, telefon och mail. Arbetsuppgifterna som innesäljare är varierande, i första hand har du ansvar för att väga lastbilar och deras last samt att registrera resultatet i Skanskas affärssystem. Som innesäljare arbetar du också administrativt med att hantera orderadministration och ta fram fakturaunderlag till kunder. Du kommer samarbeta med dina kollegor i innesäljarteamet som finns i Hallsberg och Västerås.

Du kommer arbeta på en anläggning utanför Norrköping där Skanska arbetar med krossprodukter.

Du erbjuds
  • Ett varierande arbete där dagarna som innesäljare ser olika ut
  • Samarbete med kollegor i olika delar av Sverige
  • Ett arbete där du själv får ta ansvar för dina arbetsuppgifter
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Daglig kontakt med kunder, chaufförer och kollegor via telefon och mail
  • Ansvara för fakturering och säkerställa att rätt priser och avtal tillämpas
  • Väga och registrera lastbilar som hämtar material
  • Arbeta med tillhörande administration i Oracle och Excel
  • Ha löpande dialog och samarbete med företagets säljare
Vi söker dig som
  • Har gymnasieexamen
  • Har god datorvana och erfarenhet av Officepaketet, främst Excel
  • Har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetet då arbetsplatsen är belägen ca en mil utanför Norrköping
  • Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då du har många kontaktytor internt och externt
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom administration, ekonomi eller logistik.

Som person är du:

Noggrann då du hanterar administration och vägning av lastbilar

Flexibel då arbetsdagarna är varierande

Kommunikativ då tjänsten innebär mycket kundkontakt

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, inledningsvis 6 månader med goda möjligheter till förlängning
  • Placering: Ludden, Norrköping
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Norrköping
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skanska
skapar hållbara lösningar inom bygg- och anläggning, infrastruktur, bostäder och kommersiella lokaler. Just nu driver vi tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Våra medarbetare bidrar till vår framgång och att vi idag är ett av världens största byggföretag. Vi är fler än 38 000 kunniga och passionerade medarbetare globalt, varav 9 000 finns i Sverige. Med utgångspunkt i våra starka värderingar utvecklar vi våra medarbetare och vår verksamhet. Välkommen att bygga ett bättre och grönare samhälle tillsammans med oss!